La fal·lera castellera és a tot arreu. Les marques volen associar el seu nom al fet casteller i cada cop són més mitjans qui es fan ressò de les actuacions i diades. Imatges de la diada de Sant Joan a Valls van fer la volta al món i el Catalans Want To Vote va ser la cirereta de la internacionalització del fet casteller.
És cert, els castells són gairebé a tot arreu, fins i tot a la música. Diversos grups han dedicat cançons als castellers en els darrers temps. En repassem unes quantes:
La cançó dels Strombers s'ha convertit en un dels himnes dels castellers els darrers anys i fins i tot és la banda sonora del programa casteller d'Ona la Torre, a Torredembarra.
El grup de rumba Ministrils del Raval van dedicar aquesta cançó al 5 de 9 amb folre dels Minyons de Terrassa
El grup gironí PulpoPop va dedicar aquesta cançó als castells i als castellers, amb la introducció de la periodista de Quarts de Nou, Elisabet Carnicé.
El grup Tio Tirito, d'ska, va dedicar una cançó als Salats de Súria. Els de la camisa salmóm doncs, són dels pocs grups amb una cançó dedicada exclusivament a ells.
El grup terrassenc Eskassa Llibertat va editar aquesta cançó l'any 2010, un tema dedicat exclusivament al fet casteller.
El grup de rock Faèrica va dedicar l'any 2013 aquesta cançó als enxanetes. I tu? quina cançó coneixes que parla de castells?
Música i castells: cançons castelleres
Repassem algunes de les cançons que parlen de castells
Ara a portada
Publicat el 13 de juliol de 2014 a les 07:53