El Servei Català de Trànsit (SCT) conjuntament amb la Federació Catalana de Tallers de Reparació d’Automòbils i la col·laboració de Repsol i el RACC, han impulsat una campanya orientada a l’òptim manteniment de l’enllumenat dels vehicles. Porta per títol Llums a punt 09 i permet la revisió gratuïta del sistema d’enllumenat i senyalització dels cotxes en 336 tallers de la Federació.
La campanya es realitzarà durant els propers mesos d’octubre i novembre i es preveu que tingui continuïtat els propers anys. Aquest tipus d’iniciativa ja es realitza des de fa anys a altres països europeus.
Els tallers de Terrassa que participen en la iniciativa són: Auto Sport; Automòbils Grau; Autorrassa; Garatge Unió; Garatge Sebastià; Integral Car; Mavisa Can Jofresa; Mavisa Voluntaris; Olrait Terrasa; Planxisteria Berenguer; Servisauto; Talleres Gibraltar i Terraut.
Per la difusió de la campanya s’han editat 50.000 fulletons; 1.000 dispensadors; 1.000 pòsters i 30.000 adhesius. El material es distribuirà a: els 336 tallers adherits; els serveis territorials del SCT; 431 benzineres de REPSOL; 77 oficines del RACC, i oficines d’atenció al públic de les Policies locals i Mossos d’Esquadra.
Dades de deficiències de l’enllumenat dels vehicles
Una de cada tres deficiències detectades a les ITV realitzades a turismes a Catalunya tenen relació amb el sistema d’enllumenat.
El Reglament General de Circulació estableix, com a norma general, que s’han d’engegar entre la posta i la sortida de sol, en condicions de baixa visibilitat (boira, pluja o neu) i en situacions determinades (en passar per un túnel o quan circulem per un carril reversible).
La recomanació del SCT.
No s’ha d’escatimar l’ús de l’enllumenat durant el crepuscle i l’alba: les imatges no apareixen nítides i hi ha dificultats per adaptar la visió.
Els llums antiboira són molt potents i només s’han d’utilitzar en condicions meteorològiques o ambientals que disminueixin sensiblement la visibilitat: s’han d’apagar quan millora la visibilitat i podem distingir amb facilitat els llums de posició del vehicle que ens precedeix. En cas contrari, el seu ús de forma indeguda podria ocasionar un accident, ja que pot enlluernar els conductors que circulen per la via.
La campanya es realitzarà durant els propers mesos d’octubre i novembre i es preveu que tingui continuïtat els propers anys. Aquest tipus d’iniciativa ja es realitza des de fa anys a altres països europeus.
Els tallers de Terrassa que participen en la iniciativa són: Auto Sport; Automòbils Grau; Autorrassa; Garatge Unió; Garatge Sebastià; Integral Car; Mavisa Can Jofresa; Mavisa Voluntaris; Olrait Terrasa; Planxisteria Berenguer; Servisauto; Talleres Gibraltar i Terraut.
Per la difusió de la campanya s’han editat 50.000 fulletons; 1.000 dispensadors; 1.000 pòsters i 30.000 adhesius. El material es distribuirà a: els 336 tallers adherits; els serveis territorials del SCT; 431 benzineres de REPSOL; 77 oficines del RACC, i oficines d’atenció al públic de les Policies locals i Mossos d’Esquadra.
Dades de deficiències de l’enllumenat dels vehicles
Una de cada tres deficiències detectades a les ITV realitzades a turismes a Catalunya tenen relació amb el sistema d’enllumenat.
El Reglament General de Circulació estableix, com a norma general, que s’han d’engegar entre la posta i la sortida de sol, en condicions de baixa visibilitat (boira, pluja o neu) i en situacions determinades (en passar per un túnel o quan circulem per un carril reversible).
La recomanació del SCT.
No s’ha d’escatimar l’ús de l’enllumenat durant el crepuscle i l’alba: les imatges no apareixen nítides i hi ha dificultats per adaptar la visió.
Els llums antiboira són molt potents i només s’han d’utilitzar en condicions meteorològiques o ambientals que disminueixin sensiblement la visibilitat: s’han d’apagar quan millora la visibilitat i podem distingir amb facilitat els llums de posició del vehicle que ens precedeix. En cas contrari, el seu ús de forma indeguda podria ocasionar un accident, ja que pot enlluernar els conductors que circulen per la via.