La Guàrdia Civil ha obert un expedient per infracció greu a l'amic del caçador que va matar dos agents rurals en un vedat de caça a Aspa. Es creu que el noi va cometre una negligència en la custòdia d'armes ja que setmanes abans del succés li havia deixat l'escopeta a Ismael Rodríguez, que la va utilitzar per disparar els agents.
L'amic del caçador, que ja ha prestat declaració policial, s'enfronta a una sanció que podria suposar la revocació de la llicència d'armes, ja que la seva escopeta va ser utilitzada per una persona que no tenia el permís en regla, una infracció que es considera greu.
El detingut pel doble crim d'Aspa, Ismael Rodríguez, va transferir tres escopetes a aquest amic el passat mes de novembre, quan li va caducar la llicència d'armes tipus I, de caça menor. El magistrat creu que l'assassí confés va posar les armes, entre les quals la que va utilitzar per matar els dos agents rurals, en nom del seu amic per no haver d'entregar-les a la Guàrdia Civil, una obligació quan expiren les llicències.
Per poder cedir una arma entre caçadors, per un període màxim de 15 dies, s'ha de signar un document intern, que serveix com a autorització, en el qual ha de constar la data i la signatura de tots dos, i l'amo ha de comprovar que el destinatari disposa de la llicència necessària.
Obren un expedient a l'amic que va deixar l'arma a l'assassí confés dels agents rurals
La Guàrdia Civil l'investiga per una infracció greu per negligència en no custodiar bé l'escopeta
Ara a portada
-
Successos Accident mortal a la C-13 en un xoc entre dos camions al terme municipal de Lleida Redacció
-
Societat Maribel Pedrol: «El canal d’Urgell no és conegut perquè no l'hem sabut explicar» Àlvar Llobet i Sotelo
-
Societat Croada de la Urbana contra la venda ambulant al Centre Històric de Lleida Àlvar Llobet i Sotelo
-
-
Publicat el 30 de gener de 2017 a les 09:49
Et pot interessar
-
Cultura Què fer aquest cap de setmana a Ponent: del 25, 26 i 27 d'abril
-
Cultura Rehabilitació de la LV-2012 per millorar la seguretat a les Garrigues
-
Cultura El Mercat de les Idees omplirà la plaça de la Catedral aquest dissabte, 26 d'abril
-
Cultura El còmic entra a les aules de Lleida i Tàrrega com a eina educativa