Pimec anima les empreses de Lleida a sumar-se al seu clúster logístic

La logística representa un 12,5 del PIB de Catalunya

Publicat el 03 de maig de 2018 a les 15:42
El president de Pimec, Josep González; el de l'organització a Lleida, Jaume Saltó, i el president de la Diputació de Lleida, Joan Reñé, han animat aquest dijous les empreses lleidatanes del sector de la logística a integrar-se en el clúster del ram creat per la patronal de la petita i la mitjana empresa.

En un acte en la Diputació de Lleida al qual han assistit empreses del sector, González ha assegurat que sumar esforços és necessari per competir amb els aragonesos, dels quals ha dit que "tenen diners i han desenvolupat una estructura d'ajudes i terrenys barats", raó per la qual, des del seu punt de vista, empreses importants s'han marxat.

En la seva intervenció, Reñé ha insistit en la necessitat que el Govern central impulsi d'una vegada el Corredor Mediterrani, que ha de considerar Lleida com una "una posició rellevant i geoestratégica".

Per la seva banda, el president del Clúster Logístic de Catalunya, Ignasi Sayol, ha explicat que la logística representa un 12,5% del PIB a Catalunya i implica no només al transport sinó a altres sectors, com empreses de programari o de manipulació que donen servei a la cadena estratègica. "La cadena logística fa competitiva la indústria, hi ha empreses d'automoció en les quals un 30% de l'activitat és logística, per tant és estratègic tenir un clúster en el qual participi la petita i mitjana empresa per afavorir l'eficiència, que és clau", ha afirmat.

Sayol ha assenyalat que l'objectiu és unir-se per donar servei a la cadena perquè les empreses puguin cooperar entre elles i fer competitiva la funció logística d'altres sectors i ha dit que el clúster logístic de Catalunya és membre de l'Alliance for Logistics Innovation through collaboration in Europe (ALICE).