Centenars de pagesos, ramaders i tractors han tallat l'autovia A-2 a l'alçada de Fondarella (Pla d'Urgell), en els dos sentits de la marxa i preveuen mantenir la via inoperativa el màxim d'hores possible. Els organitzadors de la protesta asseguren que hi han participat 1.500 tractors i apunten que traslladaran la protesta a la ciutat de Barcelona aquest dijous si el Govern no dóna solucions a les seves reclamacions. Aquesta determinació s'ha pres en assemblea aquest mateix dimarts durant la concentració a l'A-2.
L'acció ha estat acordada en el marc d'una assemblea que ha nascut a través d'un canal de Whatsapp arran de les protestes que fa dies que s'escampen per Europa i que també han arribat a l'estat espanyol. Sota el nom de Plataforma 6-F, es reivindiquen millores per al sector agrícola per revertir la crisi de preus, l'excés de burocràcia, o la disminució de les exigències de la nova PAC, entre d'altres mesures. Els convocants, vinguts de municipis d'arreu de les comarques de Ponent, animen a continuar les protestes durant els propers dies.
"La pagesia diu prou", ha estat una de les consignes que s'han repetit més entre els concentrats a l'A-2, la majoria d'ells pagesos que s'han desplaçat des desenes de punts de la geografia lleidatana.
[noticia]268366[/noticia]
[noticia]51649[/noticia]
Els pagesos lleidatans volen traslladar la protesta a Barcelona el dijous si el Govern no dona solucions
Els organitzadors calculen que uns 1.500 tractors han participat en la protesta
Ara a portada
Publicat el 06 de febrer de 2024 a les 08:17
Et pot interessar
-
Política La Generalitat dona la raó a ERC Balaguer pel cas de la seva representant a l’ImPIC
-
Política Nou policia infiltrat, ara a Lleida: «Era un activista modèlic, sempre disposat a tot»
-
Política El PP de Lleida acusa Vox d'avalar la cessió gratuïta d'una finca per a fer-hi una mesquita
-
Política La Paeria aprova definitivament el pressupost del 2025