Dos anys i tres mesos de presó per un exadvocat de Lleida que es va quedar 33.000 euros d'un matrimoni

La seva defensa recorrerà la sentència al Suprem aquesta setmana perquè considera que els fets han prescrit

Publicat el 17 de juliol de 2018 a les 00:42
Actualitzat el 17 de juliol de 2018 a les 00:43
L'Audiència de Lleida ha condemnat a dos anys i tres mesos de presó un exadvocat de Lleida, Pere R. F., de 60 anys, que va reconèixer al judici celebrat el passat 5 de juliol, haver-se quedat els 33.000 que un matrimoni li va donar perquè negociés amb el banc el dret d'usdefruit de l'habitatge on vivien, a la ciutat de Lleida. És la tercera condemna de l'Audiència de Lleida a aquest exlletrat per apropiació indeguda. Les altres dues estan recorregudes al Tribunal Suprem.

En aquest cas, el seu advocat, Dani Ibars, ha anunciat que també recorrerà la sentència aquesta setmana al Tribunal Suprem per "infracció de llei" perquè considera que els fets han prescrit. Al·lega que els fets van tenir lloc el 29 de desembre de 2008, que la causa no es va obrir fins al març de 2017 i que els fets prescriuen als tres anys amb el codi penal vigent en el moment dels fets i als cinc anys actualment. La Sala, en canvi, considera que en aquest cas, es tracta d'un habitatge habitual i que, per tant, els fets no prescriuen fins als deu anys. Ibars, però, insisteix que no es pot aplicar aquest agreujant ja que considera que el pis no era el seu habitatge habitual.

L'Audiència de Lleida considera provat el que denunciava el matrimoni afectat i que l'exadvocat no va fer cap gestió per aconseguir-los el dret d'usdefruit ni en una subhasta ni posteriorment negociant amb el banc. No s'ha cregut, així, l'acusat, que durant la seva declaració va explicar que sí que va dur a terme diverses gestions però que al juny de 2014 el col·legi d'advocats el va suspendre i que llavors "ja poc podia fer".