Educació planteja reduir ràtios als centres de màxima complexitat de Lleida

La consellera Esther Niubó defensa incentius per retenir docents i mesures específiques per millorar l’atenció educativa a les escoles i instituts més vulnerables de la demarcació

Publicat el 05 d’agost de 2025 a les 08:48

El Departament d’Educació estudia una nova bateria de mesures per millorar la situació dels centres educatius amb més dificultats socials, econòmiques i educatives. Segons la consellera Esther Niubó, cal avançar cap a una reducció addicional de ràtios en escoles i instituts d’alta i màxima complexitat, així com impulsar mecanismes que afavoreixin la continuïtat dels equips docents. “Els centres que més ho necessiten s’han de tractar millor”, va remarcar en una entrevista recent a l’Agència Catalana de Notícies (ACN).

Un dels objectius és garantir plantilles més estables. Niubó va alertar que canvis massius al claustre, d’un curs a l’altre, dificulten la consolidació de projectes pedagògics. Per evitar-ho, proposa condicions laborals més atractives per al professorat que opti per quedar-se en aquests centres, incloent-hi —com a possibilitat oberta— incentius econòmics, encara pendents de concretar.

Actualment, la demarcació de Lleida compta amb catorze instituts catalogats com a centres de complexitat, set d’ells d’alta i set de màxima. El departament està immers en una revisió d’aquesta classificació, amb la voluntat de tenir-la actualitzada abans del 2026. Aquesta nova diagnosi hauria de permetre dissenyar actuacions “quirúrgiques” i focalitzades, allunyades d’aplicacions genèriques i uniformes.

La titular d’Educació també ha defensat que la millora de les condicions laborals del professorat és clau per garantir una atenció educativa de qualitat, i ha posat especial èmfasi en la necessitat de comptar amb més personal de suport als centres.