
L'empresari Josep Badia, expresident de l'Associació de Turisme Rural de l'Alt Urgell i la Cerdanya (TRAU), ha rebut aquest dilluns l'Espiga d'Or de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida. El lliurament del guardó s'ha dut a terme en el decurs de les III Jornades de Turisme Rural 2.0, "en reconeixement a la seva aportació en el desenvolupament de la classificació per espigues dels establiments de turisme rural".
Aquest és el segon any que es lliura l’Espiga d’Or, amb l’objectiu de fer visibles els mèrits, les iniciatives i la col·laboració per part de persones, d'entitats i dels mateixos associats. El primer guardó es va concedir l'any passat al Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i a la Casa Matevet de Garòs, a la Val d'Aran, com la primera casa legalitzada de turisme rural a la demarcació de Lleida.
Presència a Internet
El director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha subratllat aquest dilluns la necessitat de millorar el posicionament i la presència a Internet dels establiments de turisme rural de la demarcació de Lleida, mitjançant un bon web en idiomes i amb l’aprofitament de les xarxes socials.
En aquest sentit, Blanch ha aprofitat per traslladar als empresaris de turisme rural la necessitat de gestionar l’experiència dels seus clients com una eina de competitivitat, l’anomenada reputació online, per ajudar a fidelitzar i atreure un major nombre de turistes, tant de l'àmbit estatal com internacional.
Blanch ha afirmat, segons informa RàdioSeu, que avui en dia “una estada satisfeta i recomanada va molt més enllà de la possibilitat que només se n’assabenti el 'cercle íntim' del turista que ens visita". I ha afegit: "Un turista satisfet pot esdevenir una mena d''agent comercial' de l'establiment que prescriu activament amb els seus comentaris en xarxa”. Així mateix, s'ha referit a la necessitat d’adaptació de l’oferta a la demanda per atendre els gustos canviants i exigents del públic.
Formació sobre noves tecnologies
El director del Patronat de Turisme, Jordi Blanch, ha fet aquestes declaracions en el decurs de les III Jornades de Turisme Rural 2.0, organitzades per la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida, que compten amb la col·laboració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida i que s'han celebrat al Molí de l’Oli de la Pobla de Segur.
La jornada de formació adreçada a tots els associats de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida ha inclòs un taller professional sobre noves tecnologies, “Cloudsuite ventas: WordPress i estratègia en xarxes socials", que ha estat impartit per l’especialista en comunicació online i offline i continguts digitals, Tirso Maldonado.
La jornada ha estat inaugurada per l’alcalde de la Pobla de Segur, Lluís Bellera; el president del Consell Comarcal del Pallars Jussà, Joan Ubach, i el president de la Federació de Cases de Turisme Rural de les Terres de Lleida, Josep Lluís Farrero.