L'Ajuntament de la Seu d'Urgell i la totalitat dels sectors econòmics del municipi afectats (sector terciari, residencial, transport i tractament de residus) hauran de reduir un total de 11.041,56 tones de CO2, per tal d'assolir l'objectiu de reducció del 20% establert en el Pacte d'Alcaldes abans de l'any 2020.
Aquesta és la primera conclusió que es desprèn de l'inventari d'emissions de gasos d'efecte hivernacle que es van presentar ahir al vespre a la sala d'actes de l'Ajuntament de la Seu d'Urgell la qual s'emmarca en el Pla d'Acció per a l'Energia Sostenible (PAES) de la capital alturgellenca. Aquest inventari d'emissions de diòxid de carboni assenyala que l'any 2005, el municipi de la Seu d'Urgell va emetre 55.207,79 tones de CO2.
Una altra de les conclusions de l’inventari és que la principal font emissora de CO2 actual són els combustibles líquids, que representen el 47,11% de les emissions, i que els sectors que contribueixen amb més emissions són el transport, seguit del domèstic, causants del 36% i el 31% de les emissions actuals respectivament.
Durant la presentació del PAES, l'alcalde de la Seu d'Urgell, Albert Batalla, va remarcar que “com a ciutat cal que ens comprometem a millorar el futur del nostre planeta, i deixem a les properes generacions un món més sostenible”. En aquest sentit, 'alcalde urgellenc va assenyalar també que “més enllà de les paraules calen compromisos concrets, i aquest PAES esdevé el compromís de la ciutat de la Seu de reduir en un 20% les emissions de CO2 a l'any 2020”.
Mesures proposades per la reducció d'un 20% de CO2 l'any 2020
Fruit de l’inventari municipal de consums energètics i d’emissions de CO2 i de la diagnosi energètica s’ha definit una proposta de mesures que ha de permetre la reducció d’un 20% de les emissions de gasos efecte hivernacle l’any 2020.
Així doncs, el PAES preveu un seguit d’accions que impulsarà l’Ajuntament de la Seu d'Urgell i que afecten als edificis municipals, a la flota de vehicles o a l’enllumenat públic. D’entre aquestes actuacions previstes hi destaquen la substitució de làmpades dicroiques o fluorescents per altres amb tecnologia led, la instal·lació de dispositius d’aturada automàtica, la substitució de làmpades de vapor de mercuri per halogenurs metàl·lics o tecnologia led en l’enllumenat públic o la producció local d’energia en fonts renovables com la instal·lació de plaques fotovoltaiques o calderes de biomassa.
També es realitzaran campanyes de sensibilització a la ciutadania per minimitzar el consum d’energia al sector domèstic. En aquest sentit, el Pla també recull un seguit d’accions que ha de realitzar la ciutadania en els seus domicilis, d’entre aquestes es pot destacar la substitució de l’enllumenat actual per un altre més eficient, substitució electrodomèstics per altres energèticament més eficients, o consumir energia de fonts renovables com la instal·lació de calderes de biomassa, o compra d’energia verda.
Per a més informació sobre el PAES de la Seu d’Urgell es pot accedir a la pàgina web de l’Ajuntament: http://www.laseu.cat/viu/medi-ambient/pla-d2019accio-per-a-l2018energia-sostenible-paes
La Seu d'urgell haurà de reduir onze mil tones de diòxid de carboni
Societat
Amb mesures com la instal·lació d'enllumenat de baix consum i renovació de la flota de vehicles. També es realitzaran campanyes de sensibilització a la ciutadania per minimitzar el consum d’energia al sector domèstic.
ARA A PORTADA
-
-
Societat Golmés es prepara per viure una Festa Major plena de música, tradició i activitats per a tots els públics Redacció
-
Successos Tàrrega analitza els excrements trobats a les piscines municipals per identificar-ne l'autor Pau Espí Solé
-
Acció El Govern vol passar en cinc anys del 50 al 100% d'urbanitzacions amb tallafocs Arnau Urgell i Vidal | Ferran Casas i Manresa
Publicat el
21 de febrer de 2014 a
les 15:13
Et pot interessar
-
Societat
El fotoperiodista Kim Manresa serà guardonat amb el Premi Miravisions d’Honor 2026
-
Societat
Lleida desplegarà un ampli dispositiu de seguretat per a l'eclipsi
-
Societat
La Xarxa Dret i Presó denuncia el veto a la compareixença de Pablo Hasel al Parlament
-
Societat
El jutjat de Lleida desestima les darreres demandes de regants contra el tancament del canal d'Urgell
-
Societat
El 40è aniversari de l’agermanament de l’estat de Califòrnia amb Catalunya i els Amics de Gaspar de Portolà (III)
-
Societat
Exhaurides les entrades per veure l’eclipsi des dels espais habilitats per la Paeria de Lleida
