La Comissió Europea ha registrat aquest dimarts la Vedella dels Pirineus Catalans com a Indicació Geogràfica Protegida (IGP) de la UE. El segell de qualitat europeu es podrà utilitzar des d'ara, a la carn de vedelles criades als Pirineus Catalans de les races de vedella Bruna, Aubrac o Gasconne (o bé de l'encreuament de mares d'aquestes mateixes races amb mascles Charolaise, Limousine o Blonde d'Aquitaine) que compleixin amb els requisits d'aquesta IGP.
Amb aquesta catalogació, la Vedella dels Pirineus Catalans és el segon producte de carn fresca de Catalunya en entrar al registre de qualitat europeu, després del Capó del Prat. Juntament amb la llonganissa de Vic, constitueixen els tres productes càrnics catalans que hi ha ara mateix al registre.
El nom registrat és en català (Vedella dels Pirineus Catalans), castellà (Ternera de los Pirineos Catalanes) i francès (Vedell des Pyrénées catalanes) ja que es tracta de la primera Indicació Geogràfica que inclou territori d'una i altra banda dels Pirineus. És, a més, el quart producte transfronterer protegit arreu de la UE.
Les característiques d'aquesta carn, tal i com les descriu el Diari Oficial de la Unió Europea, inclouen, a més de la raça, l'alimentació dels vedells 'segons el mètode de producció tradicional a la zona'. Això vol dir que neixen a l’aire lliure als mateixos prats on pasturen les seves mares, que són criades en règim extensiu. Així, el plec de característiques específica que "els vedells es crien amb la seva mare com a mínim durant els primers quatre mesos de vida" i s'alimenten "a base de llet materna i de pastures fresques" al llarg d'aquest temps.
La vedella dels Pirineus, tercer producte càrnic català que obté el segell de qualitat de la UE
Es tracta de la primera Indicació Geogràfica que inclou territori d'una i altra banda dels Pirineus
ARA A PORTADA
Publicat el 05 d’abril de 2016 a les 19:13
Actualitzat el 05 d’abril de 2016 a les 19:26
Et pot interessar
-
Societat
La «Deesa Nivaria», «Samsara» i «Horizonte de Logroño» triomfen al 61è Concurs de Vestits de Paper
-
Societat
Mercolleida constata una lleu millora del mercat porcí tot i les pèrdues per la pesta porcina
-
Societat
La Paeria presenta un pressupost de 269 milions per al 2026, el més alt de la seva història recent
-
Societat
Detinguts quatre homes a Lleida per robar cable de coure de la xarxa ferroviària
-
Societat
Els Pastorets arriben a Balaguer amb tres funcions, noves cançons i una revolució escènica
-
Societat
Ofensiva contra la planta de biogàs de la Sentiu de Sió: veïns i ajuntaments van als tribunals
