L'equip de govern es reafirma en la bona gestió dels ajuts anticrisi

Publicat el 12 de febrer de 2010 a les 17:03

L'equip de govern argumenta que s'ha fet un ús polític d’una qüestió tan sensible com és la delicada situació econòmica que viuen moltes famílies del municipi. "En cap cas és tolerable sembrar el dubte de la gestió professional i rigorosa del pressupost assignat a les partides de crisi, engegades l’any 2009".

En referència al pressupost de la bossa d’ajuts de crisi, segons l'equip de govern la consignació era la següent: 175.000€ de partida general anticrisi; dels quals 129.263,80€  eren de nova creació, i la resta pertanyien a partides ja existents.

La despesa pertinent a la partida general anticrisi ha estat de: 34.931,71€ projectes específics anticrisi; 26.404,46€ atencions benèfiques; 7.599€ menjadors escolars; 14.814,38€ llars d’infants; 4.400,54€ beques d’ensenyament, i 5.800€ ajuts per la creació de nou comerç. Aquestes partides conformen la despesa del programa anticrisi engegat l’any 2009.

En referència a les bases de concessió dels ajuts anticrisi, foren redactades i consensuades per l’equip tècnic de serveis socials; amb el posterior vistiplau de l’equip de govern, i de tots els grups municipals: en primera instància a la comissió informativa, i posteriorment en sessió plenària del dia 30 de març del 2009.

Segons l'equip de govern, les aportacions del grup del PSC foren nul·les, fet que legitima d’una manera més ferma el contingut de les bases, construïdes sobre una norma totalment objectiva i amb barems econòmics marcats per la Generalitat de Catalunya (Renda Mínima d'Inserció).

En referència al nombre d’ajuts sol·licitats, tots i cadascun dels que complien els requisits estipulats a les bases s’han concedit. Aquells que no els complien, s’han denegat, bàsicament per superar amb escreix els límits econòmics contemplats a les bases. Són unes bases redactades per ajudar aquells qui més ho necessiten.

Enfront a l’acusació d’haver deixat de gastar part del pressupost anticrisi, l'equip de govern remarca que "l’obligació de la gestió pública és no malversar els recursos de tots els ciutadans, per tant només es podien concedir aquells ajuts que s’ajustessin els criteris marcats a les bases".

En conclusió, aquesta aposta econòmica de l’equip de govern ha revertit en l’àrea social per ajudar aquelles famílies que més ho necessiten i demostren l’alt grau de responsabilitat del govern municipal enfront a la situació econòmica actual.

D’aquesta manera, s’ha pogut fer front a la demanda del nou perfil d’usuari detectat i atès pels serveis socials. Un nou usuari sorgit a conseqüència de la conjuntura econòmica del moment, i que en cap cas s’hauria pogut ajudar sense l’existència de la partida extraordinària creada l’any 2009.

Cal remarcar que el programa d’ajuts anticrisi de l’ajuntament de la Seu d’Urgell, i en concret les seves bases, han estat sol·licitades per d’altres ajuntaments i entitats sense ànim de lucre, i incorporades en els programes de govern d’altres municipis.