Torrons i Mel Alemany ha elaborat un torró amb mel, oli i avellanes crues que podria ser l'origen del torró actual. La recepta d'aquest torró es remunta al segle XIII i ha estat documentada per la historiadora Montserrat Cobero, que reprodueix un àpat festiu del Monestir de Sant Cugat del Vallès, que apareix documentat al costumari de l'entitat, a l'entorn del 1220.
Amb les aportacions històriques d'aquest dolç, s'ha elaborat una interpretació en forma de postres, que elimina el torrat de les avellanes i hi incorpora l'oli d'oliva i per tant, presenta com a únics ingredients les avellanes crues, saltejades amb oli d'oliva i mel caramelitzada.
El torró es podrà tastar a l'àpat que s'organitza al Monestir de les Avellanes el proper 8 de juliol en el marc de les X Jornades d'Història de l'Església i la religiositat.
Recreen a Lleida un torró del segle XIII
Es presenta en forma de postre i s'ha elaborat segons la documentació aportada per la historiadora Montserrat Cobero, amb mel, oli d'oliva i avellana com a únics ingredients
Ara a portada
Publicat el 04 de juliol de 2019 a les 11:35
Et pot interessar
-
Societat «Si el camp cau, cau tot el país»: resignació i resiliència dels pagesos després de la pedregada
-
Societat Les obres d'una planta solar obliguen a desviar els vehicles en una sortida de Lleida
-
Societat Condemnat a 4 anys d'internament per intentar matar un company de residència a Lleida
-
Societat Les empreses de turisme actiu a Lleida superen els 112 milions d'euros en impacte econòmic