La Festa Major de Manresa 2021 inicia el compte enrere per a una celebració que tindrà lloc a la capital del Bages del 26 al 30 d'agost. I ho fa donant a conèixer el seu cartell oficial, que enguany està signat per Dúplex Creativity.
L'estudi gràfic explica que el cartell, a través de la imatge icònica d'Elvis Presley a la pel·lícula Rock de la presó, "és un homenatge als cartells d'impremta de tota la vida, en els quals sovint es movien les tintes; per això es presenta amb aquest efecte desplaçat. El cartell busca evocar la impressió clàssica per sobre de l'on line que malauradament ens veiem obligats encara a mantenir" a causa de la Covid-19. En aquesta obra, s'ha escollit la figura d'Elvis Presley "perquè és un clàssic, i perquè a la vegada genera un moviment reconegut per tothom".
En la mateixa línia, la regidora de Cultura de l'Ajuntament de Manresa, Anna Crespo, relata que el cartell "dona valor al print en una època en què tot es digital, una metàfora de la presencialitat de l'espectacle per damunt de l'streaming". Crespo també indica que es tracta d'una obra que evoca "l'olor de tinta, el pòster enganxat a la paret". És, assegura, "el clàssic fet modern. La Festa Major clàssica i, alhora, revisada".
El cartell d'enguany és obra de Dúplex Creativity, un estudi gràfic establert al Bages especialitzat en branding i retail, dirigit per Aida Garriga i Xevi Victori. Aquest 2021 ha rebut premis a l'Open Creatiu (Festival de Publicitat de Catalunya), amb els treballs que ha realitzat per al nou disc de Buhos i per Manresa Comerç i e-montepio.
La imatge de la Festa Major de Manresa 2021 estarà present en les cartelleres ciutadanes, les banderoles i en el programa de Festa Major. És previst editar 40.000 programes, que es distribuiran a les bústies de la ciutat.
Aquesta serà la imatge de la Festa Major de Manresa 2021
Utilitzant la imatge icònica d'Elvis Presley, es fa un homenatge als cartells físics de tota la vida en una època de preponderància digital
ARA A PORTADA
Publicat el 21 de juliol de 2021 a les 07:01
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans Manresa estrena els gegants Seny i Rauxa amb una cercavila pel Centre Històric
-
Cultura i Mitjans L'actor i director Mario Gas repassarà la seva carrera al Pessics de Vida
-
Cultura i Mitjans Josep Maria Mata-Perelló rep la Creu de Sant Jordi
-
Cultura i Mitjans Es posen a la venda les entrades de set propostes de la 28a Fira Mediterrània
-
Cultura i Mitjans Els gegants Hereu i Pubilla de Manresa apadrinaran els nous gegants Seny i Rauxa
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós obre un concurs per a crear el cartell de la Festa Major d'Estiu i del Batibull