La programació de la sala petita del Kursaal arrenca dimecres amb un concert d'Asstrio

Aquesta temporada acollirà 17 espectacles, els dimecres i dijous a les 9 del vespre

Publicat el 09 de febrer de 2010 a les 11:00

Asstrio seran a la Sala Petita del Kursaal aquest dimecres

Amb el concert que la formació Asstrio, aquest dimecres, 10 de febrer s’estrenarà la programació d’aquesta temporada a sala petita del Kursaal. En aquest espai, que es va consolidant per oferir una programació cultural entre setmana –dimecres i dijous- diversa i de qualitat que acull espectacles de petit format que el públic de la Catalunya central no s’ha de poder perdre, es podran veure entre els mesos de febrer i juny un total de 17 propostes escèniques de gèneres diversos: teatre, jazz, cançó francesa, circ...

Aquest dimecres a les 9 del vespre, el tret de sortida a la programació el donarà Asstrio (Arecio Smith, Santi Careta i Santi Serratosa), acompanyats en aquesta ocasió per Joaquin Arteaga a les percussions i l’integrant de Macaco Dídac Fernández a la bateria. Es tracta d’un concert inclòs dins del 5è Festival Internacional de Percussió de Catalunya que se celebra aquests dies.

Les entrades per als espectacles de la Sala Petita del Kursaal ja són a la venda. Com és habitual són entrades sense numerar i costaran entre 8 euros i 12. A més, hi ha l’oferta 3 x 2, en què comprant 3 espectacles, només se’n paguen 2. Es poden comprar a les taquilles del Kursaal de dimarts a diumenge de 18 a 21h, i els dissabtes d’11 a 13 h, per telèfon (93 8723636) i una hora abans de cada funció. També es poden comprar per Internet a la pàgina www.kursaal.cat

"Mirades" de Xavier Mestres i "La veu de la guitarra" de Celeste Alías, a la Sala Gran
El bon ritme de venda de les entrades ha fet que de moment dos dels espectacles de la sala petita facin el salt a la sala gran del Kursaal. És el cas de "Mirades" de Xavier Mestres, que es podrà veure el proper dimecres 17 de febrer, i de "La veu de la guitarra", de Celeste Alías, programat pel dimecres, 24 de febrer.

CALENDARI
10 de febrer – ASSTRIO + 2. JAZZ. 12€
11 de febrer – DE MÚSICA I D’HOMES. TEATRE 10€
17 de febrer – XAVIES MESTRES CANÇONS DE TEATRE MUSICAL. 12€
18 de febrer – LOS ANTONIOS JAZZ. 12€
24 de febrer – CELESTE ALÍAS VEU I GUITARRA. 12€
25 de febrer – LLAMA VEU I PERCUSSIÓ. 10€
4 de març – EL MEU NOM ÉS RACHEL CORRIE TEATRE. 12€
18 de març – BOULEVARD DE LA CHANSON FRANÇAISE CANÇO FRANCESA. 12€
24 de març – DOM JOAN. MEMÒRIA AMARGA DE MÍ TEATRE. 10€
25 de març – J.L. MONTÓN I OLVIDO LANZA GUITARRA I VIOLÍ. 10€
8 d’abril – LEO BASSI CÒMIC CLOWN. 15€
21 d’abril – REFLEXUS. 8€
22 d’abril – OJOS VERDES (homenatge a Miguel de Molina). 15 €
29 d’abril – DANIEL LIGORIO (MÚSICA CLÀSSICA, piano). 8€
6 de maig – DEADOS (CIRC) 8€
13 de maig – ANGELINA I ELS MODERNS (REPERTORI IÉ IÉ). 10 €
3 de juny – YAWN PUNK-POP. 12€

ESPECTACLES
Asstrio + 2
dimecres, 10 de febrer 
Teclats: Arecio Smith
Guitarra: Santi Careta
Bateria: Santi Serratosa
Bateria: Dídac Fernández
Percussió: Joaquín  Arteaga
Asstrio és una de les bandes més consolidades de l’escena musical catalana, tant pel seu directe energètic i farcit de grans dosis de frescor com per la versatilitat que els ha portat a trepitjar escenaris tan diferents com el del Sónar, Festival de Jazz de Terrassa o Senglar Rock. En aquesta ocasió, compten amb col•laboradors de luxe: Dídac Fernández (integrat de Macaco) a la bateria i Joaquín Arteaga a la percussió, amb qui repassen els temes més destacats de la formació. La disposició escènica i la potència rítmica de l’espectacle ofereixen un concert sense precedents. 
 
De música i d'homes
dijous, 11 de febrer 
Helena Tornero a partir d’una proposta de Julio Alvarez
Direcció: Julio Álvarez
Repartiment: Anna Briansó
Veus enregistrades: Helena Tornero, Ferran Lahoz, Laura Teruel, Irene Álvarez, Arthur Häring
Julio Alvarez, Anna Pérez, Santi Pons
Producció: Tantarantana Teatre
Amb el suport de Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC), Ministerio de Cultura (INAEM)
Amb la col·laboració de Com Radio, Xarxa Televisions Locals, Lamalla.cat, Onda Rambla – Punto Radio, Ràdio Gràcia
"De música i d’homes" és una història d’una dona (present), d’uns quants homes (absents) i d’unes quantes cançons (pop) que han acompanyat les seves vides. Però també és una història de segones oportunitats, de paraules no dites o dites a deshora, de missatges que no arriben, de coincidències (tràgiques i còmiques, necessàries i innecessàries), d’acords i desacords. I és també la història d’aquesta maleïda mania humana, meravellosa, incomprensible, eterna i mai exempta de grans i petits obstacles: l’amor. Perquè la gent té maneres molt estranyes d’estimar.
Podríem viure sense música? I sense amor? I sense humor? Benvinguts a aquest petit viatge vital i emocional de la mà de la música, que, com deia Oscar Wilde, és l’art que més a prop es troba de les llàgrimes i els records.
 
Xavier Mestres
dimecres, 17 de febrer
"Mirades"
Veu i piano: Xavier Mestres
Teclats: Jordi Badia
Baix i contrabaix: Jordi Camp
Bateria: Lluís Ribalta
Guitarra: Xavier Perostes
Percussió: Àngel Pereira 
Una mirada personal a tot el teatre musical que ens envolta, amb títols tan emblemàtics com "Mar i cel", "Sweeney Todd", o "Moulin Rouge". Cançons dels musicals que uneixen dos móns en un nou punt de vista, amb estils que passen des del pop amb regust de jazz, fins als paisatges del rock i el blues. Molt més que un concert. Una representació que flirteja amb la teatralitat de les cançons i la musicalitat del teatre. Un fil molt prim que s’interrelaciona i que esclata sobre l’escenari. 
 
Los Antonios
dijous, 18 de febrer 
Piano: Ramon Escalé
Guitarra: Pedro Javier González
Contrabaix: Horacio Fumero
Percussions: Antonio Sánchez
Aquest nou projecte del pianista Ramon Escalé busca la confluència de diferents móns musicals en aparença llunyans entre si. Al món sonor del propi Escalé, darrerament situat en la música llatina i el gospel, s’hi afegeixen les personalitats dels diferents components del grup: l’univers jazzístic i la gran solvència d’Horacio Fumero al contrabaix, el so net i contundent de la guitarra flamenca de Pedro Javier González i la creativitat i originalitat d’Antonio Sánchez a les percussions de tot tipus.
Gairebé tots els temes són originals de Ramon Escalé als que els altres components del grup han aportat la seva particular i pròpia idiosincràsia. El resultat és arriscat i sorprenent, difícil d’etiquetar i ple de complicitats més enllà d’estils i referències sonores estàndards.
 
Celeste Alías
dimecres, 24 de febrer
La veu de la guitarra
Veu: Celeste Alías, veu
Guitarra elèctrica: Santi Careta
Guitarra elèctrica: Dani Comas
Guitarra elèctrica: Adrià Plana
Guitarra espanyola: Aleix de Gispert
Guitarra espanyola: Daniel de Moraes
Violí: Tània Mesa
Violi: Aloma Ruíz
Violoncel: Cèlia Torres
Espectacle en què la veu s'apropa al llenguatge de la guitarra i es fusiona amb el so de les cordes a partir d'un repertori centrat en composicions d'alguns dels guitarristes més influents de la història del jazz, com Charlie Christian, Joe Pass, Pat Metheny i Kurt Rosenwinkel. Però també en què les guitarres s'apropen al text; les interpretacions es fonamenten en la importància de les paraules i els sentiments que en desprenen, amb obres de músics i poetes com Baden Powell i Vinicius de Moraes, Silvio Rodríguez, Joni Mitchell, Lorca i Papasseit.
És una particular formació on el so de les guitarres abraça la veu càlida, dolça i captivadora d’una cantant que no deixa de sorprendre amb la seva alegria i narrativa amb la qual aconsegueix transportar el públic a un món íntim i emocionant. El concert tindrà lloc pocs dies després de l’enregistrament del disc "La veu de la guitarra".
 
Llama - Sílvia Pérez i Ravid Goldschmidt
dijous, 25 de febrer 
Veu: Silvia Pérez
Hang: Ravid Goldschmidt
Percussió: Aleix Tobías
La peculiar sonoritat que arrenca l’israelià Ravid Goldschmidt al hang –un instrument de percussió melòdic que es va inventar a Suïssa l’any 2001 partint de la idea dels steel drums de Trinidad i Tobago– unida a la cristal·lina veu i a la sensibilitat de Sílvia Pérez, coneguda per participar a projectes com Las Migas o Refree, fan d’aquest grup una delícia per als amants de la música reposada i carregada de sentiment. En perfecta harmonia, els dos membres de Llama teixeixen un delicat discurs sonor que ens va embolcallant des de la primera nota, passejant-nos per paratges ben diferents: des del jazz al fado, passant pel flamenc i la cançó popular. Res trontolla, perquè ambdós músics fan seus aquests llenguatges i s’expressen amb profunda sinceritat. Si a això li sumem la col·laboració especial d’Aleix Tobías, percussionista cocreador del grup Tactequeté que compta amb una àmplia experiència en tot tipus de terrenys –fusió, pop, flamenc, latin…–, el resultat no podria ser més estimulant ni més captivador. 
 
El meu nom és Rachel Corrie
dijous, 4 de març
Autors: Alan Rickman i Katharine Viner
Versió catalana: Marta Marco i  Gerald-Patrick Fannon
Direcció: Mikel Gómez de Segura
Intèrpret: Marta Marco
Producció: Traspasos Kultur
Rachel Corrie, una nord-americana que havia anat a Palestina com escut humà internacional, va morir el 2003 atropellada per una excavadora de l’exèrcit israelià. Qui era realment aquesta jove, que els palestins consideraven una màrtir, els israelians una benintencionada equivocada i alguns nord-americans una traïdora?
Amb aquest espectacle ens aproparem a la Rachel amb les paraules que va deixar escrites al seu diari íntim i als seus correus electrònics, que ens descobreixen un ésser humà palpitant molt més enllà d’una figura controvertida.

Boulevard de la chanson française
dijous, 18 de març
Intèrprets: Núria Cols (veu), David Martell (piano)
Arranjaments: David Martell.
Convidat especial: Eric Carpentier.
Realització: Anna Rotllan i Núria Cols
Muntatge audiovisual: Josep Pedrals
Organitza: Institut Lluís de Peguera
Brel, Piaf, Trenet, Moustaki, Grecó, Barbara... són alguns dels noms més representatius que han definit l'estètica i l’evolució de la chanson française al llarg del segle XX. En aquest concert, us proposem un recorregut dins d’aquest interessant món, que alhora ens és tan proper, a través d'una revisió de les seves cançons més emblemàtiques.
Tot un homenatge a la cultura i a  la música francesa des de l’època dels petits cabarets parisencs a la de tota una generació d’autors, compositors i intèrprets de gran qualitat que van provocar una autèntica edat d’or de la cançó poètica en llengua francesa.

Don Juan. Memoria amarga de mí
Dimecres, 24 de març
Direcció: Maria Castillo
Interpretació: Miquel Gallardo
Autors: Miquel Gallardo i Paco Bernal (a partir de textos de Tirso de Molina, José Zorrilla, Molière i Josep Palau i Fabre)
Sinopsi:Un únic actor, Miquel Gallardo, aconsegueix explicar la història del mite de Don Joan multiplicant-se en diversos personatges gràcies a l'ajuda de titelles de mida humana.
Un actor enfrontat a tres titelles. Un jove frare enfrontat a un passat misteriós. Un prior enfrontat als seus propis pecats. Una Mort a la recerca de l'amor de la seva vida. I al mig, Don Joan, un personatge que sense saber-ho, remourà els fonaments de tots ells...
I és que a partir de textos de Tirso, Zorrilla, Molière i Palau i Fabre, aquest Don Joan es mostra molt més humà i s'entrega a aquest examen que tots farem en un moment o altre.

José Luís Montón & Olvido Lanza
dijous, 25 de març 
Guitarra flamenca: José Luís Montón
Violí: Olvido Lanza
José Luís Montón (guitarra flamenca) i Olvido Lanza (violí), estableixen en aquest projecte un apropament entre el flamenc més tradicional i el món de la música clàssica, on ambdues tendències i formes d’expressió musical es fusionen de manera exquisida.
El seu repertori  inclou diferents temes originals de José Luís Montón, com Mujer Española, que és una farruca amb tints de música clàssica. A més amb arranjaments com el de la Suitte nº4 per a llaüt, de Bach o Los Panaderos Flamencos de Esteban de Sanlúcar, aquests dos grans músics aconsegueixen crear un espai sonor on tot és possible.
 
Leo Bassi
dijous, 8 d'abril
"Utopía"
Intèrpret: Leo Bassi
Leo Bassi, menys escatològic i més polític, reclama en aquesta obra tornar a les utopies del segle XIX. El clown nord-americà s'ha inspirat en l'actual crisi econòmica per afrontar "Utopía", que es presenta no com una obra de teatre, sinó com la teatralització d'una idea política.
En el seu estil més personal, Bassi escenifica el caràcter de les manifestacions, la filosofia dels danys col·laterals i un resum particular del llibre de José María Aznar. Bassi reivindica, per exemple, un nou calendari en què l'any 1 sigui el de la primera obra d'art trobada i no el del naixement de Crist. Però després de comprendre que la utopia, com el pallasso blanc que ell mateix interpreta, no existeix en la realitat, Bassi aposta per la poesia i la màgia. Diu Bassi que caminar cap a la utopia ens permet avançar cap a un lloc millor que el que estem vivint.

Reflexus
dimecres, 21 d'abril 
Companyia Playmodes
Vídeo i concepte: Eloi Maduell
Textos i acció:  Jordi Teixidó
So i música: Santi Vilanova 
L'espectacle Reflexus és una barreja d'experimentació tecnològica amb paraula, gest i moviment, amb una vessant còmica i estètica que fa que tot tipus de públic es pugui sentir proper al llenguatge de les noves tecnologies. Una nova forma d’experiència poètica. 
Reflexus neix a partir del programa Playmodes, dissenyat per Eloi Maduell amb el que es transforma en directe el que succeeix en escena. Posteriorment es va treballar amb l'àudio: Santi Vilanova va adaptar el preexistent programa de àudio Reaktor per sincronitzar àudio i imatge i crear composicions musicals pròpies.
 
Ojos Verdes
dijous, 22 d'abril
Ojos verdes. Miguel de Molina in memoriam  
Autor: Marc Vilavella
Intèrprets: Mariona Blanch, Gracia Fernández, Xavi Melero/Albert Mora, Manoli Nieto i Marc Vilavella
Dramatúrgia i direcció: Marc Vilavella
Direcció musical: Marc Sambola
Coreografia: Roberto Miguel
Piano: Eduard Tenas
Guitarra i oboè: Marc Sambola
Es tracta d’un viatge musical per la crònica sentimental d’Espanya a partir de la biografia de Miguel de Molina; aquell que va donar a conèixer cançons tan memorables com La bien pagá, Ojos verdes, o El día que nací yo.
Ojos verdes reivindica la cançó popular espanyola com una part de la nostra essència: és un tipus de música que injustament es relaciona amb el franquisme i que per tant tothom intenta esborrar de la memòria col·lectiva. No obstant, la copla neix a la República i connecta directament amb les nostres arrels més pures, més populars i més autèntiques.
Aquesta obra és també un crit contra els prejudicis, que van marcar la biografia personal i artística de Miguel de Molina, la seva història. Una història vigent, en tant que el món encara està impregnat d’aquests prejudicis cap a les llibertats individuals i col•lectives. La copla, la fiesta gitana, el cafetín árabe, Lorca, el sentío, el coraje, el duende, el quejío, la guerra, la llibertat, els artistes, els exiliats, els rojos, els nacionals, la ràdio... Ojos verdes és un espectacle per als sentits, per a la consciència, i per a l’emoció.

Daniel Ligorio
dijous, 29 d'abril 
Piano: Daniel Ligorio
Daniel Ligorio està considerat per la crítica i el públic un dels joves pianistes de més projecció del panorama estatal. Ha ofert recitals sol i amb orquestra en les sales i els festivals més prestigiosos del país amb gran èxit de crítica i públic.
En els últims anys ha intervingut en projectes tan importants com l'enregistrament del concert per a piano i orquestra del mestre Joaquín Rodrigo amb el segell Naxos; l'estrena internacional, amb motiu del cinquantè aniversari de Joventuts Musicals d'Espanya, del concert per a dos pianos i orquestra "Juventus" d'Antón García Abril; l'enregistrament de la integral per a piano de Manuel de Falla... 
Al Kursaal el podrem escoltar interpretant exclusivament un programa de Chopin: la  Sonata núm. 3 in b minor op 58, la Balada núm. 1 en Sol menor, Scherzo núm. 2 en Si bemoll menor, la Polonesa en La major, i la Fantasia-Impromtu Op 66 Do sostingut menor.

Deados-Kampingplatz
dijous, 6 de maig
Creació i interpretació: Deados (Ricardo Gallardo, Andrés Melero)
Vestuari: Álex de Ponzoña
Producció: Deados
Amb el suport del Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació, Generalitat de Catalunya
Deados és un duet acrobàtic integrat per un català i un xilè, Andreti & Sopapo. Amb una extensa carrera cadascun, fa un parell d’anys creuaven els seus camins a Berlín i després de retrobar-se a Barcelona, van decidir passejar-se junts sobre l’escena. Amb aquest espectacle ens conviden a submergir-nos lentament en un viatge en què la poesia inundarà l’escena amb un llenguatge corporal simple i grotesc interpretant escenes de la vida quotidiana a través de l’acrobàcia.

Angelina i els moderns
dijous, 13 de maig
Veu: Helena Casas
Saxos: Albert Cirera i Marc Marcé
Guitarra: Dani Comas
Baix: Toni Vilaprinyó
Bateria: Ildefons Alonso
Teclats: Txema Riera
Angelina i els Moderns recupera el repertori ie-ié que es cantava a casa nostra als anys seixanta. La veu inconfusible de la solista i el so esmolat dels saxòfons es combinen amb la base rítmica d'importació més actual. La tecnologia més puntera dels orgues elèctrics es posa al servei d'unes cançons d'allò més emotives, conservant el so genuí del grup. 
Pioners en la recuperació  del ie-ié català, tornen a posar d'actualitat temes de Rita Pavone, Renata, Emili Vendrell, Lita Torelló o fins i tot Lluís Llach amb una posada en escena enèrgica, amb una inconfusible estètica dels anys 60 i una bona dosi d’humor. En definitiva pop modern de fa 40 anys. Una música per a tots els públics, que permetrà als més joves descobrir la prehistòria de la Nova Cançó i als més grans reviure emocions del passat. Posen color a tota aquella música en blanc i negre. Melodies per escoltar a peu dret i amb un somriure als llavis.

Yawn
dijous, 3 de juny
Veu i guitarra: Sergi Albareda
Baix i veus: Jordi Escrigas
Bateria i veus: Ernest Larroya
En actiu des de 2003, aquesta formació bagenca, ens mostrarà la seva cara més acústica i propera, per presentar-nos part del seu disc "battle of fools", i temes del que serà el seu proper disc previst per la primavera de 2010.
Després de girar per diferents ciutats com Barcelona,  Madrid i Bilbao mostrant el seu punk-pop, ara serà una bona oportunitat per gaudir de les cançons del grup d'una manera diferent.