Després del recital inaugural en record a Joan Margarit, la conversa entre Gioconda Belli i Àngels Gregori i l'espectacle Recomposats, el Tocats de Lletra encara el darrer tram de la primera setmana amb noves propostes amb sensibilitat històrica i lingüística. Aquest divendres se celebrarà un homenatge en record als milers de catalans que van patir l'exili a través de la veu dels poetes i el dissabte es durà a terme País Petit, una trobada entre Bernardo Atxaga, Manuel Forcano i Chus Pato, que recitaran en català, basc i gallec. El cap de setmana també comptarà amb presentacions de llibres i propostes que vinculen la poesia amb altres arts, com la música o el teatre.
Estels de la memòria (22 d'octubre, 20.30 h, Sala Els Carlins), una de les propostes més destacades del certamen per la seva connotació històrica, arribarà aquesta tarda amb la companyia Els Carlins. En aquesta ocasió, els artistes han preparat un recital en record i homenatge als milers de catalans que van patir l'exili després de la Guerra Civil. La lectura dels versos dels poetes que van posar paraules a aquells desplaçaments serà el fil conductor d'una obra firmada per Rosa Gema Doughty. En total, hi participaran vuit actors, que estaran acompanyats per la música de David Martell.
Un altre dels actes destacats del cap de setmana serà País Petit (23 d'octubre, 19 h, Espai Plana de l'Om). Com ja és tradició al festival, es reivindicaran tres llengües que representen tres formes diferents de sentir el món. En aquesta edició, es comptarà amb grans representants de la literatura catalana, basca i gallega. L'escriptor Bernardo Atxaga (Asteasu, 1951), el poeta i traductor Manuel Forcano (Barcelona, 1968) i la poeta i professora Chus Pato (Ourense, 1955) seran els tres autors encarregats de teixir fils entre tres cultures que s'enriqueixen i es complementen.
Una de les grans protagonistes dels pròxims dies serà Felícia Fuster. Fràgils, se'ns han trencat les ungles (23 d'octubre, 12 h, Espai Plana de l'Om) és una de les activitats principals del festival que giraran entorn l'obra d'una de les creadores catalanes més personals, suggerents i inclassificables dels últims quaranta anys. En la commemoració del centenari del seu naixement, el certamen ha convocat a l'actriu Carme Sansa i a la cantautora Sílvia Comes per protagonitzar una activitat en què es recordaran alguns dels textos més cèlebres de la poeta.
Les presentacions de llibres també tindran pes al llarg del cap de setmana. En aquest sentit, la primera de les propostes arribarà aquesta tarda amb Collita del 64 (22 d'octubre, 19 h, Centre Cultural el Casino). La poesia consolidada de dues dones amb veu poètica pròpia, Bel Granya i Montserrat García, prendrà força. El públic assistent descobrirà els poemaris d'ambdues autores. Seguidament, el dissabte es destinarà un altre espai a les novetats amb Novíssims (23 d'octubre, 13.30 h, Espai Òmnium). El poeta, dramaturg i traductor Feliu Formosa presentarà el seu darrer poemari, L'incert encontre, al costat de la també poeta i traductora Corina Oproae, que portarà el seu últim recull poètic, La mà que tremola. El seu diàleg anirà més enllà dels versos.
El cap de setmana no s'acabarà sense abans donar veu a les joves promeses en el camp de la literatura. En la proposta Darrera fornada (23 d'octubre, 21 h, Espai Plana de l'Om), recitaran Núria Contreras, Irene Gómez i Anna Casajuana, acompanyades pel músic Timothée Kamba. Finalment, la primera setmana del Tocats clourà amb un vermut poètic que fusionarà els versos de Mireia Calafell i Pol Guasch amb la música d'Adriano Galante. A Nosaltres, foc (24 d'octubre, 12.30h, Espai Plana de l'Om) la poesia i la música s'enllaçaran a través de l'acció sonora lliure de Galante, única en cada representació.
[noticia]100024[/noticia]
«País petit» i l'homenatge als poetes exiliats tancaran la primera setmana del Tocats de Lletra
El dissabte arribarà "Fràgils, se'ns han trencat les ungles", una de les activitats principals que el certamen ha programat per homenatjar la poeta Felícia Fuster
ARA A PORTADA
Publicat el 22 d’octubre de 2021 a les 14:48
Actualitzat el 22 d’octubre de 2021 a les 14:59
Et pot interessar
-
Cultura i Mitjans El Museu de l'Aigua i el Tèxtil de Manresa, primer de la Catalunya Central a entrar a Apropa Cultura
-
Cultura i Mitjans Sant Fruitós busca Pubilla i Hereu per al 2025: obert el termini de candidatures
-
Cultura i Mitjans La Coral Escriny emociona amb tango litúrgic i música argentina contemporània
-
Cultura i Mitjans Els ajuntaments del Bages i el Consell Comarcal reclamen més finançament per a les escoles municipals de música
-
Cultura i Mitjans L'Escola de Música de Santpedor emociona amb un musical multitudinari per celebrar els 35 anys
-
Cultura i Mitjans Ja es coneixen els guanyadors del concurs de fotografia Flor de Sol 2025