Amb motiu de la celebració de les
eleccions al Parlament de Catalunya que tindran lloc el 12 de maig, l'
Ajuntament de Manresa exposa a partir d'aquest dilluns i fins a l'1 d'abril el
Cens Electoral que es podrà consultar en
aquest enllaç de la pàgina web municipal o bé presencialment a l'
Oficina d'Atenció Ciutadana (OAC).
Dins l'esmentat termini, qualsevol persona podrà
formular reclamació sobre les seves dades censals. En els tres dies següents a la reclamació (i com a màxim el 4 d'abril, els ciutadans que reclamin han de rebre una resposta.
Entre el 13 i el 17 d'abril, l'Ajuntament de Manresa farà el
sorteig per elegir els ciutadans que formaran part de les meses electorals. Un cop notificats, els ciutadans designats tenen un màxim de set dies per
presentar al·legacions per evitar ser membres de mesa. Ho han de fer davant les
juntes electorals de zona. Les al·legacions s'han de resoldre en cinc dies.
El vot per correu
El 2 de maig és l'últim dia per demanar el
vot per correu, que es pot sol·licitar des del mateix moment que van
convocar les eleccions. Del 22 d'abril al 5 de maig, és el període per rebre la documentació que es necessita per poder votar per correu. Del 22 d'abril al 8 de maig poden votar per correu els que ho hagin demanat, a través de Correus.
La campanya electoral
Del 26 d'abril al 10 de maig és el període de la
campanya electoral pròpiament dita. A les 0.00 h del divendres 26 d'abril arrencarà la campanya electoral, que s'allargarà fins a la mitjanit del divendres 10 de maig, abans de la jornada de reflexió. L'11 de maig serà la jornada de reflexió i el 12 de maig el dia de la votació.