La candidatura de Xavier Domènech a Podem es presenta a Manresa i Berga

Publicat el 29 de març de 2018 a les 20:38
Actualitzat el 30 de març de 2018 a les 09:27

Presentació de la candidatura a Manresa Foto: Podem


Aquest dimecres es va presentar la candidatura de Xavi Domènech per les primàries de Podem a Manresa (amb una trentena d'assistents) i Berga (amb una vintena). Totes les ponents coincideixen en el gran repte que suposa un partit amb sensibilitats tan diverses com és Podem, i en els temps polítics de polarització que vivim actualment. Alhora pensen que Xavi Domènech és el millor candidat ja que té una trajectòria d'una alta capacitat de consens, i que demostra dia a dia amb les actuals intervencions al Parlament. A les 4 ponents les van acompanyar 2 membres més de la llista, Miquel Benítez de Terrassa i María Pozuelo que van participar en la organització i en el debat amb els militants.

Conchi Abellán la nº 1 i de la llista i activista referent, explica una de les màximes de la candidatura expressada per Pablo Iglesias com "el partit ha de tenir un peu en les institucions i mil peus al carrer", o el què ells anomenen un Podem-societat i un Podem-moviment, i que s'ha de ser molt conscient d'aquesta proporció per assolir èxits i estar al costat dels què realment ho necessiten. El manresà Enric Mieza explica el projecte de la "Espanya plurinacional" fonamentat en els valors republicans (la 2a República es celebrarà el proper 14 d'abril) que garanteixen els drets fonamentals individuals i col·lectius (entre els que necessàriament figura el dret a decidir). Carme Font de les terres de Lleida explica com ha de ser la vertebració dels cercles al territori, la necessitat de l'agenda política, i del feminisme com la normalització del paper de la dona en tots els aspecte de la vida personal, laboral, social i política, juntament al reconeixement i respecte als altres gèneres LGTBI. Marcos Galante exposa també la necessitat d'una organització fraterna i unitària del partit que aprengui a articular les necessitats territorials i una organització que pugui respondre als cercles i als seus imprescindibles i mai prou valorats voluntaris amb recursos i formació política, així com enllaços estables pel territori.

En el torn d'intervencions, els assistents a Manresa van mostrar-se preocupats pel paper de Podem respecte de les altres formacions de l'esquerra rupturista. Els ponents van aclarir que Podem té una personalitat pròpia molt necessària a Catalunya, i que des de bon principi es va clarificar (en una consulta ciutadana) la forma de treballar que és la confluència i de cap de les maneres una dissolució. El morat, conclouen, ha de tenyir tota l'activitat de l'esquerra rupurista i Podem sempre es presentarà amb el seu nom en les fórmules de confluència, tal i com ha expressat la militància en la darrera consulta.