El col·lectiu feminista Acció Lila ha denunciat que un dels acusats de participar en la violació grupal del passat 17 de novembre a Manresa treballa a la Fundació Althaia. El presumpte violador ocupa el lloc de portalliteres de l'hospital Sant Joan de Déu. Les feministes han enganxat per la ciutat diversos cartells on apareixen la seva cara i el seu nom. És una manera, afirmen, "d'acabar amb el silenci i la impunitat que rodegen les agressions sexuals".
Acció Lila ha exigit la seva "expulsió immediata del seu lloc de feina", ja que entenen que "un agressor sexual no pot treballar en l'àmbit de l'atenció sanitària", i interpel·len directament Althaia. Des del col·lectiu recorden també la normativa que impedeix contractar professionals sanitaris que comptin amb antecedents per delictes sexuals, i es reafirmen en què "un agressor sexual no pot treballar de cap manera en un àmbit com aquest".
Althaia ha afirmat a NacióManresa que aquesta persona està contractada per la Fundació des d'abans que es denunciessin aquests fets. Althaia recorda que si una persona "contractada amb anterioritat, és detinguda, investigada o processada, només se li pot extingir la relació laboral en cas de sentència condemnatòria que l'impedeixi complir amb les seves obligacions contractuals". La fundació recorda que "la protecció per part de la legislació d'un dret fonamental com la presumpció d'innocència, és una característica essencial dels valors d'una societat democràtica".
Acció Lila ha decidit evidenciar-lo públicament, ja que, entenen, "callar és la manera que les coses segueixin com estan, i per tant augmenta la desprotecció i inseguretat de les dones que van a l'hospital". Consideren que "cal trencar amb aquesta correcció que ens deixa indefenses", i que el fet que la gent "posi cara a aquesta persona i sàpiga que està vinculat a Althaia per un contracte laboral" pot contribuir a "construir una resposta col·lectiva davant aquesta greu circumstància, i aconseguir, entre totes, una victòria feminista".
Les feministes mantenen des de fa mesos una campanya amb el col·lectiu L'Aldarull LGTBI+, que, sota el nom de "A Manresa no es pot avortar ni transitar", denuncia que Althaia està vulnerant aquests dos drets i n'exigeix el compliment. Amb aquesta acció tornen a assenyalar la fundació, que es defineix com a privada sense ànim de lucre i està regida per un patronat en el qual hi ha l'Ajuntament de Manresa, l'Ordre Hospitalari de Sant Joan de Déu i la Mútua Manresana.
Acció Lila demana l'acomiadament d'un portalliteres d'Althaia acusat de violació
La fundació recorda que, segons la llei, només pot rescindir-li el contracte "en cas de sentència condemnatòria"
ARA A PORTADA
Publicat el 30 d’octubre de 2020 a les 16:52
Et pot interessar
-
Societat Activat un avís preventiu per contaminació de l'aire a la Catalunya Central
-
Societat La PAHC Bages porta les brigades llogateres a Sant Vicenç per denunciar abusos del lloguer
-
Societat L'alcalde de Cardona i la Diputació visiten les obres de reurbanització de l'avinguda del Rastrillo
-
Societat Els Consells d'Infants del Bages tanquen el curs amb una jornada intermunicipal a Sant Joan de Vilatorrada
-
Societat Paul Kwon, el coreà fidel a la Festa Major de Santpedor
-
Societat Manresa planta 275 nous arbres i plantes als patis escolars per fer front a la calor