L'antic traçat del carrilet que connectava Manresa i Berga ja no existeix en alguns dels seus trams degut a que la construcció de la C-16 es va fer sobre el trajecte que tenia la via de tren, que es dibuixava en paral·lel a la carretera vella. Això fa que, malgrat que les vies fins a Sallent encara es mantenen, tot i que sense ús des de 2018, a partir d'aquí, i fins a Balsareny, ha desaparegit la major part del traçat que hi havia. En canvi, el tram entre Balsareny i Navàs, última estació abans d'entrar al Berguedà, es manté íntegre.
A finals de juliol, el Departament de Territori va presentar a la Taula de Mobilitat del Bages una anàlisi per estudiar la viabilitat del Tren-tram del Bages, que inclouria els ramals de Súria i Sallent. L'estudi veia "desfavorable" a nivell socioeconòmic l'arribada de trens lleugers a Súria o Sallent per l'elevada inversió que es requeria, de 200 a 260 milions per arribar a Súria amb un nou ramal i estació fins a Sant Joan de Vilatorrada, i de 140 milions fins a Sallent. Territori no va descartar que aquests projectes es poguessin tirar endavant en un futur, sobretot el ramal de Sallent, però ho veia impossible a curt termini.
Antic traçat del carrilet entre Manresa i Bagà
En canvi, Territori va explicar que ja havia encarregat la redacció de l'estudi informatiu per connectar en tren Manresa i Santpedor, que tindria un cost molt inferior, de 17 milions d'euros, però que situava la demanda en unes 260.000 persones l'any. En aquest tram parcial del ramal de Sallent, a l'estació del Parc de l'Agulla, ja prevista, s'hi sumarien una estació a Sant Iscle i una altra al núcli de Santpedor.
Si amb les vies posades, arribar a Sallent suposaria una inversió de 140 milions d'euros, la reconstrucció del traçat fins a Berga, o fins a Navàs, seria molt més costós. No només per la inexistència de les vies, sinó perquè el traçat, si més no fins a Balsareny, i posteriorment en el Berguedà, ha desaparegut en molts trams per la superposició posterior de la C-16, i s'haurien de buscar alternatives.