El Festival Internacional de Cinema Solidari de Navarcles ha finalitzat la seva novena edició reafirmant-se en el seu paper de certamen compromès. El director del Clam, Valentí Oliveras, ha reivindicat en l'acte de clausura la funció que desenvolupen festivals com el Clam: "Els festivals i mostres de cinema del país han de donar a conèixer treballs que els professionals han fet amb pocs o molts recursos i amb un periple d'exhibició més difícil, perquè denuncien i treuen a la llum la realitat". Una realitat molt marcada pel context de crisi econòmica, com ha recordat el director. Tot i això, el responsable també ha assegurat, recordant les paraules d'Arcadi Oliveras –Premi Pere Casaldàliga d'enguany-, que "una altra sortida de la crisi és possible".
Durant l'acte s'ha fet un reconeixement al director de cinema Manuel Huerga, autor de treballs com Antártida i Salvador.
Al mateix temps, l'acte de clausura del festival ha servit per conèixer els vencedors del concurs de curtmetratges d'enguany. El primer premi del jurat, valorat en 1.000 euros, ha estat per Sheila Pye i el seu curt The red virgin. Per la seva banda, Emilio Martí López ha obtingut el segon premi del jurat amb Desanimados. El tercer guardó del jurat ha estat per a Algo queda, d'Anna Lorenz Fonfria. Pel que fa al premi del públic, valorat en 1.000 euros, 036 ha estat el curt escollit, obra de Juan Fernando Andrés i Esteban Roel.
La novena edició del Clam ha acabat amb l'estrena del film La redada, un treball de Roselyne Bosch que ens parla de la França col·laboracionista de Pétain i de la persecució jueva que s'hi va dur a terme, però també de la desobediència civil que va permetre a molts escapar del nazisme.
El CLAM reivindica el seu paper de denúncia social
El Festival Internacional de Cinema Solidari de Navarcles ha tancat aquest diumenge la seva 9a edició
ARA A PORTADA
Publicat el 13 de maig de 2012 a les 22:10
Et pot interessar
-
Societat El programa USènior d'UManresa obre el curs animant a fer servir les matemàtiques per entendre el món
-
Societat El BusCat visita Sant Fruitós i destaca el Nexe Espai Jove com a referent en emancipació juvenil
-
Societat Professionals de l'ICS Catalunya Central, reconeguts en els prestigiosos Premis Barea
-
Societat Sant Fruitós apropa el patrimoni a la gent gran amb tallers de memòria i objectes antics
-
Societat Sant Joan homenatja 60 veïns i omple Cal Gallifa en la Setmana de la Gent Gran
-
Societat Sant Fruitós acull la Gala Flors d'Honor i revalida tres distincions com a vila verda de referència