El cònsol general del Marroc a Barcelona, Goulam Maichane, visitarà per primera vegada la ciutat de Manresa per assistir l'acte de presenta ció de l'Associació cultural i esportiva Arbre de Vida, que tindrà lloc aquest dissabte 17 de març, a les 5 de la tarda, a l'Auditori de la Fundació Caixa Manresa. Prèviament, el cònsol serà rebut per l'alcalde Valentí Junyent, i signarà en el Llibre d'Honor de la ciutat.
Durant la presentació de la nova entitat marroquina hi assistiran la regidora de Serveis Socials, Acollida i Cooperació, Mercè Rosich, que conduirà l'acte; el cònsol Goulam Maichane; Àngel Colom, en representació de la fundació Nous Catalans; i el president de l'associació Arbre de Vida, Zakaria Ofkir. L'acte es clourà amb un petit refrigeri amb te i pastes magrebines.
L'Associació Arbre de Vida va ser fundada el desembre de l'any 2010 a Manresa per part d'un grup de persones d'origen marroquí amb l'objecte de fomentar la convivència i l'aproximació entre el col·lectiu de nouvinguts i la resta de la ciutadania manresana.
Dins el objectius i actuacions marcades als seus estatuts, cal destacar la promoció d'un seguit d'activitats com son la pràctica esportiva, amb un equip de futbol propi que participa en tornejos; la formació per a infants; classes en àrab i català, on s'imparteix classes adreçades a nois i a noies; foment de donacions al Banc de Sang i Teixits de Manresa, entitat amb la qual col·laboren des de la seva fundació; suport a necessitats socioeconòmiques de famílies en atur, etc. També formen part del Consell municipal d'interculturalitat i migracions.
El col·lectiu de nous ciutadans d'origen marroquí a la ciutat està format & ndash;amb dades del 31 de desembre passat- per un total de 6.211 persones, que representen el 8,07% de la població total de la ciutat i el 44% del total de la població immigrada. És el col·lectiu d'origen estranger més nombrós i antic a la ciutat i amb presència a tots els barris.
A nivell associatiu existeixen altres entitats sorgides del col·lectiu magrebí, entre les quals cal destacar l'Associació Cultural Islàmica del Bages, l'Associació Islàmica Cultural de Manresa i l'Associació Diàleg i Participació.
El cònsol del Marroc a Barcelona visita aquest dissabte Manresa
Societat
Assistirà a la presentació de l'entitat Associació Arbre de Vida i serà rebut per l'alcalde, Valentí Junyent
ARA A PORTADA
-
Política Junts porta al Parlament la creació d'una Fiscalia de Menors de proximitat a Manresa Pere Fontanals
-
Societat Alumnes de l'IE Moianès reclamen als docents una alternativa a cancel·lar el viatge de fi de curs Pere Fontanals
-
Economia Aigües de Manresa assumeix les depuradores de Castellbell i Monistrol i arriba a les 22 Pere Fontanals
-
Cultura i Mitjans L'Orquestra Simfònica Sant Cugat interpretarà «La Novena» de Beethoven diumenge al Kursaal Pere Fontanals
-
Esports El Kids&Us Manresa cedeix davant el PAOK Salònica als darrers deu minuts (93-78) Xavier Sucarrats
Publicat el
16 de març de 2012 a
les 18:26
Et pot interessar
-
Societat
Especialistes en Alzheimer es troben a Manresa a la 16a Jornada de Demències del Bages
-
Societat
La Marató de Donants de Sang de Súria aconsegueix donacions per ajudar fins a 255 persones
-
Societat
El Servei Territorial de Cirurgia d'Althaia i de l'Hospital de Berga consolida el treball en xarxa
-
Societat
La Festa del Dia de les Persones Grans de Manresa es trasllada a l'Anònima per la previsió de pluja
-
Societat
Manresa instal·la un enllumenat ornamental per il·luminar de nit la façana de la Buresa
-
Societat
Súria neteja les lleres del Cardener i de la riera d'Hortons a Cal Trist
