Rubí ha estat la localitat més afectada: l'acumulació d'aigua ha arribat fins als 181 litres per metre quadrat i s'han produït inundacions. L'última actualització del Meteocat destaca els 141 litres per metre quadrats a Castellbisbal, els 134 litres al Mas de Barberans, al Montsià, el 101 litres a Fogars de la Selva, i els 100 a Barcelona. Teniu la llista de precipitació acumulada a continuació:Localment les precipitacions continuen sent intenses. A l'estació del Raval (Barcelona) s'ha registrat 23,4 mm en 30 minuts. #meteocat pic.twitter.com/tXN1ZC1g98
— Meteocat (@meteocat) 15 de novembre de 2018
Tarda passada per aiguaActualització del llistat de pluja acumulada les últimes 24h (estacions automàtiques que han recollit >40 mm). Destaquen els 141 mm de #Castellbisbal #VallèsOccidental #meteocat pic.twitter.com/T11odC6COm
— Meteocat (@meteocat) 15 de novembre de 2018
La tarda de dijous es preveu que continuïn els xàfecs al litoral i prelitoral. Localment seran d'intensitat forta i puntualment aniran acompanyats de tempesta i de calamarsa o de pedra petita. A la resta del territori els ruixats seran menys intensos. De cara a divendres, els núvols seran abundants arreu del territori però la probabilitat de pluja es concentrarà al sud, amb xàfecs localment forts fins al migdia.
Pel que fa a la temperatura, es mantindrà similar o lleugerament més baixa aquest dijous. Divendres, les màximes seran similars o lleugerament més altes al quadrant nord-est. Aquí teniu la predicció per aquesta tarda:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JdynZjyCbs8[/youtube]
Segons ha informat el 112, fins a les 15h s'han produït fins a 876 trucades a causa de les pluges intenses. La majoria s'han concentrat al Vallès Occidental, concretament a Rubí.
Tempestes fortes de matinadaRebudes fins a les 15h 876 trucades 📞 al telèfon d'emergències 1-1-2 a causa de les pluges intenses. Es manté ALERTA pla #INUNCAT #ProteccioCivil pic.twitter.com/iVMHXTrAA6
— 112 (@112) 15 de novembre de 2018
L'estiuet de Sant Martí s'ha acabat de cop aquesta matinada. Aquest dijous la jornada ha començat amb precipitacions, localment intenses, especialment al Montsià, i el Servei Meteorològic de Catalunya ha emès avisos de perill tant per la intensitat com per l'acumulació de pluja.
Els xàfecs han descarregat de matinada amb intensitat a l'interior del Montsià. A primera hora, a Mas de Barberans s'han acumulat 127 l /m2, 69,8 l/m2 als Valentins (Ulldecona) i 76.7 a l'observatori del Parc Natural dels Ports. A Ulldecona s'ha superat el llindar de 20 litres/30 minuts.
La quantitat d'aigua caiguda en poques hores ha provocat la crescuda de barrancs. A Santa Bàrbara, per exemple, ha tornat a baixar el Barranc del Pelós, com mostren estes imatges de Tere Giné (La Plana Ràdio).A Mas de Barberans (Montsià) ja porten acumulats 127 mm en tot l'episodi.
— Meteocat (@meteocat) 15 de novembre de 2018
Adjuntem el tall vertical de les tempestes que afecten les Terres de l'Ebre i també un mapa amb els llamps registrats avui arreu del país.#meteocat pic.twitter.com/2ObxxzdFiW
També aquestes, que corresponen al canal Xerta Càlig i al Barranc de Lledó (La Plana Ràdio):