La CGT denuncia que Educació dona de baixa mestres substituts que hauran de tornar l'11 de gener

Ha entrat una queixa als Serveis Territorials de la Catalunya Central avisant que presentarà un contenciós en cas que no rectifiqui

Publicat el 18 de desembre de 2020 a les 10:25
La CGT ha entrat una queixa als serveis Territorials d'Educació a la Catalunya Central per denunciar que el departament dona de baixa mestres substituts coincidint amb les festes de Nadal per reincorporar-los quan torni l'activitat lectiva a partir de l'11 de gener per estalviar-se de pagar-los els dies festius. La queixa de la CGT inclou el cas de tres mestres, un del Berguedà i dos del Bages, però ha assegurat a NacióManresa que fins a vuit professors s'han queixat al sindicat per aquesta mateixa pràctica.

La CGT ha entrat la queixa als Serveis Territorials per a que rectifiquin aquestes pràctiques que "arriben a fregar el frau i la vulneració de la llei". En aquest sentit, recorda l'article 8 de l'Estatut dels treballadors o la bona fe contractual, entre d'altres. Per això, assegura en la queixa que si el departament d'Educació no rectifica, el sindicat està disposat "a portar-lo al contenciós".

La CGT denuncia com a greu que Educació "prioritzi criteris econòmics per damunt dels pedagògics" i demostri "poc interès per al benestar de la comunitat educativa".