Estudiants de 21 instituts de la Catalunya Central han competit a la l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) en les Proves Cangur de Catalunya, una activitat matemàtica que organitza des de 1996 la Societat Catalana de Matemàtiques.
Amb un format de concurs individual, l'objectiu autèntic del Cangur és que l'alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l'enginy que en coneixements matemàtics específics. Els participants disposen d'una hora i un quart per contestar 30 problemes de resposta tancada, amb tres nivells de dificultat i cinc opcions de resposta per a cada problema.
A Manresa, a més a més de les proves cangur, els estudiants han pogut participar en els tallers Surveying, Dibuixa i imprimeix en tres dimensions, Colourful chemistry i Les TIC i internet de les coses: exemples i demostracions, relacionats amb la localització GPS, les eines de disseny CAD, la química i les TIC, tots organitzats i dirigits per professorat de l'escola.
Les proves Cangur apleguen alumnes de 21 instituts a la UPC Manresa
Es tracta d'una activitat matemàtica que organitza des de 1996 la Societat Catalana de Matemàtiques
ARA A PORTADA
-
«Ampliem contenidors i freqüències al Barri Antic, però també empaitarem més els incívics» Pere Fontanals
-
Manresa commemorarà els 50 anys de les últimes detencions franquistes amb un programa coral Pere Fontanals
-
-
-
El Clam 2025 se centra en la memòria democràtica i alerta sobre el ressorgiment del feixisme Pere Fontanals
Publicat el 21 de març de 2019 a les 14:57
Actualitzat el 21 de març de 2019 a les 15:00
Et pot interessar
-
Societat Endesa invertirà 250.000 euros a Pineda de Bages per millorar la xarxa elèctrica
-
Societat Un sopar per llepar-se'n els dits: 180 persones celebren les varietats de tomàquet del Bages
-
Societat Sant Salvador de Guardiola millora el servei postal amb noves bústies a Ca l'Esteve
-
Societat L'Espai Quico Mestres de la Torre Santa Caterina torna a agafar embranzida
-
Societat Biomarcadors i diferències socials, claus per superar els cent anys
-
Societat El Lledoner de Sant Fruitós guanya deu noves places públiques per a gent gran