Una manresana de 21 anys crea una innovadora marca de roba de bany
Es tracta de Duckkiss, la principal característica de la qual són els estampats, els colors i les formes atrevides i extremades
Ara a portada

- Aina Font Torra
- Periodista de NacióManresa i Criar.cat
Publicat el 22 de maig de 2016 a les 19:51
Actualitzat el 22 de maig de 2016 a les 19:57
La manresana Alba Llusà Garcia té 21 anys i està estudiant el tercer curs de Disseny de Moda a l'Escola Superior de Disseny IED Barcelona. L'estiu passat, i amb l'objectiu "d'adquirir experiència i fer currículum", exposa la protagonista de la història, va viatjar fins a Xangai per treballar en una empresa dedicada al sector de la moda. Allà li va cridar molt l'atenció la manera peculiar de vestir de les noies, que duien un tipus de roba amb molts colors i amb estampats més aviat naïfs. Un estil que tal com relata Llusà, "és molt diferent del que es porta aquí i que a mi sempre m'ha agradat molt".
Quan va tornar a Manresa, la jove emprenedora va posar-se a investigar marques de roba que confeccionessin peces amb els dissenys asiàtics com a protagonistes i va adonar-se que no n'hi havia cap que introduís aquest estil a la roba de bany. "I en aquell moment se'm va encendre la bombeta. A mi m'encanta la roba de bany i vaig pensar que la idea que tenia d'introduir l'street style xinès en aquest tipus de peces era una cosa que no estava al mercat", exposa la de Manresa, que ja feia temps que li rondava pel cap crear una marca de roba.
"Abans de marxar a la Xina vaig haver de presentar un treball a la universitat consistent en el disseny d'uns estampats que jo mateixa havia creat. Quan la professora els va veure em va dir que li havien agradat molt i em va encoratjar a comerciar-los, però jo, en aquell moment no hi vaig donar gaire importància perquè estava preparant el viatge", comenta Llusà, que explica que després de tornar de la ciutat més poblada del món, va recuperar els estampats que havia fet, els va modificar una mica i va provar de col·locar-los dintre un disseny de banyador. "Em va agradar molt com quedava i va ser a partir de llavors que amb la meva parella ens vam plantejar que podria ser una bona idea treure'ls al mercat", explica la jove dissenyadora, que recorda que el començament no va ser fàcil: "ens pensàvem que per crear una empresa es necessitaven molts diners, però al final va resultar que amb poc capital vam poder tirar endavant la idea. A més, vam anar a alguna xerrada de les que ofereix l'ajuntament sobre emprenedoria i això també ens va ajudar a conèixer i tenir en compte conceptes que fins aleshores eren desconeguts per a nosaltres".
El que va ser més complicat, però, explica Llusà, va ser "trobar un teixit que ens agradés, que per nosaltres era el més important: la qualitat i la durabilitat havien de ser bones". Quan van tenir el primer objectiu assolit, l'Alba va buscar una persona que l'ajudés amb els patrons: "una cosa és fer patronatge amb roba de carrer, i l'altra fer-ho amb fibres elàstiques i, això, jo, no ho havia fet mai", explica. Finalment, una empresa de Madrid va ser l'escollida per confeccionar les peces.
Els banyadors
La principal idea de l'Alba i la seva parella era comercialitzar només banyadors. Uns banyadors la característica principal dels quals rau en el seu disseny. N'hi ha de tres tipus: un de clàssic, amb el coll rodó i l'esquena oberta; un que té una doble part davantera que es lliga al coll, amb l'esquena totalment descoberta, i un altre que es caracteritza pel seu escot pronunciat en forma de "U" i que té tirants creuats a la part del darrere.
Tots tres dissenys es poden adquirir amb quatre tipus d'estampats diferents. Un de rosa que està ple de dibuixos de gelats; un de groc que té talls de síndria com a protagonistes; un de blanc amb cares d'ós panda, i un de blau cel farcit de siluetes d'ànecs.
Els ànecs, de fet, són el símbol d'aquesta empresa de nova creació que té el nom de Duckkiss (en català, petó d'ànec). I és que l'Alba des d'un primer moment va tenir clar que l'ànec seria el símbol de la seva marca: "és un animal d'aigua que per mi representa l'estiu, la diversió, i que té aquest toc naïf que jo buscava en els meus dissenys", exposa. Uns dissenys atrevits i sense complexos que, sobretot, van destinats a noies d'entre 12 i 30 anys. Tot i així, Llusà comenta que "per molt que haguem estipulat aquest target, penso que tothom pot portar aquests banyadors. Qui diu que una persona de 50 anys no es pot sentir còmoda lluint-los? El que és cert és que com que les formes són tan atrevides i, fins i tot, provocatives, considero que la persona que porti aquestes peces s'ha de sentir molt còmoda amb el seu cos, perquè si no, no s'atrevirà a dur unes formes tan extremades". Potser és per aquest motiu que els joves emprenedors han decidit ampliar la seva oferta i d'aquí ben poc també posaran a la venda biquinis, la part de dalt dels quals tindran forma de triangle i la calceta serà la més bàsica.
Pool Party Collection
Des del mes de novembre que els creadors de Duckkiss van donar a conèixer les seves creacions. "Normalment les marques treuen els nous dissenys de bany cap al mes de març i nosaltres, com que érem nous, vam decidir donar-los a conèixer una mica abans perquè volíem cridar l'atenció sense que cap altra marca ens eclipsés amb les noves col·leccions", explica Llusà. I ho van fer creant un compte d'Instagram i una pàgina de Facebook. Allà, publicaven fotografies de models amb els banyadors i l'escenari on els lluïen acostumava a ser una piscina. "La col·lecció intenta transmetre un moment d'estiu on l'únic que importa és divertir-se i estar amb els amics", explica Llusà per justificar el nom de la col·lecció, "Pool Party Collection". "Els elements dels estampats són més típics d'una festa de piscina que no d'una festa a la platja, però això no vol dir que la gent no els pugui dur per banyar-se al mar, evidentment", puntualitza, tot posant de manifest que una de les coses que vol fomentar és la reutilització d'aquests banyadors: "actualment moltes dones porten bodis per vestir-se. Penso que aquests banyadors també poden servir per això, per substituir la part de dalt de la indumentària. Ja que ara està tan de moda el tallatge de pantalons alt, aprofitem-ho i donem una segona vida a aquests banyadors, també".
Punts de venda
Actualment Duckkiss té una pàgina web en la qual es poden adquirir els banyadors de manera online. Els preus van de 41 fins a 59 euros, depenent del disseny que s'esculli. D'altra banda, també hi ha l'opció de comprar-los a botiga. De moment ja hi ha dos establiments que en tenen. Un és la botiga Maite Llenceria, situada al carrer Pompeu Fabra, número 4-6 de Manresa, i l'altre és el Nabua Barcelona, al carrer Balmes, número 385 de la capital catalana.
Quan va tornar a Manresa, la jove emprenedora va posar-se a investigar marques de roba que confeccionessin peces amb els dissenys asiàtics com a protagonistes i va adonar-se que no n'hi havia cap que introduís aquest estil a la roba de bany. "I en aquell moment se'm va encendre la bombeta. A mi m'encanta la roba de bany i vaig pensar que la idea que tenia d'introduir l'street style xinès en aquest tipus de peces era una cosa que no estava al mercat", exposa la de Manresa, que ja feia temps que li rondava pel cap crear una marca de roba.
"Abans de marxar a la Xina vaig haver de presentar un treball a la universitat consistent en el disseny d'uns estampats que jo mateixa havia creat. Quan la professora els va veure em va dir que li havien agradat molt i em va encoratjar a comerciar-los, però jo, en aquell moment no hi vaig donar gaire importància perquè estava preparant el viatge", comenta Llusà, que explica que després de tornar de la ciutat més poblada del món, va recuperar els estampats que havia fet, els va modificar una mica i va provar de col·locar-los dintre un disseny de banyador. "Em va agradar molt com quedava i va ser a partir de llavors que amb la meva parella ens vam plantejar que podria ser una bona idea treure'ls al mercat", explica la jove dissenyadora, que recorda que el començament no va ser fàcil: "ens pensàvem que per crear una empresa es necessitaven molts diners, però al final va resultar que amb poc capital vam poder tirar endavant la idea. A més, vam anar a alguna xerrada de les que ofereix l'ajuntament sobre emprenedoria i això també ens va ajudar a conèixer i tenir en compte conceptes que fins aleshores eren desconeguts per a nosaltres".
El que va ser més complicat, però, explica Llusà, va ser "trobar un teixit que ens agradés, que per nosaltres era el més important: la qualitat i la durabilitat havien de ser bones". Quan van tenir el primer objectiu assolit, l'Alba va buscar una persona que l'ajudés amb els patrons: "una cosa és fer patronatge amb roba de carrer, i l'altra fer-ho amb fibres elàstiques i, això, jo, no ho havia fet mai", explica. Finalment, una empresa de Madrid va ser l'escollida per confeccionar les peces.
Els banyadors
La principal idea de l'Alba i la seva parella era comercialitzar només banyadors. Uns banyadors la característica principal dels quals rau en el seu disseny. N'hi ha de tres tipus: un de clàssic, amb el coll rodó i l'esquena oberta; un que té una doble part davantera que es lliga al coll, amb l'esquena totalment descoberta, i un altre que es caracteritza pel seu escot pronunciat en forma de "U" i que té tirants creuats a la part del darrere.
Tots tres dissenys es poden adquirir amb quatre tipus d'estampats diferents. Un de rosa que està ple de dibuixos de gelats; un de groc que té talls de síndria com a protagonistes; un de blanc amb cares d'ós panda, i un de blau cel farcit de siluetes d'ànecs.
Els ànecs, de fet, són el símbol d'aquesta empresa de nova creació que té el nom de Duckkiss (en català, petó d'ànec). I és que l'Alba des d'un primer moment va tenir clar que l'ànec seria el símbol de la seva marca: "és un animal d'aigua que per mi representa l'estiu, la diversió, i que té aquest toc naïf que jo buscava en els meus dissenys", exposa. Uns dissenys atrevits i sense complexos que, sobretot, van destinats a noies d'entre 12 i 30 anys. Tot i així, Llusà comenta que "per molt que haguem estipulat aquest target, penso que tothom pot portar aquests banyadors. Qui diu que una persona de 50 anys no es pot sentir còmoda lluint-los? El que és cert és que com que les formes són tan atrevides i, fins i tot, provocatives, considero que la persona que porti aquestes peces s'ha de sentir molt còmoda amb el seu cos, perquè si no, no s'atrevirà a dur unes formes tan extremades". Potser és per aquest motiu que els joves emprenedors han decidit ampliar la seva oferta i d'aquí ben poc també posaran a la venda biquinis, la part de dalt dels quals tindran forma de triangle i la calceta serà la més bàsica.
Pool Party Collection
Des del mes de novembre que els creadors de Duckkiss van donar a conèixer les seves creacions. "Normalment les marques treuen els nous dissenys de bany cap al mes de març i nosaltres, com que érem nous, vam decidir donar-los a conèixer una mica abans perquè volíem cridar l'atenció sense que cap altra marca ens eclipsés amb les noves col·leccions", explica Llusà. I ho van fer creant un compte d'Instagram i una pàgina de Facebook. Allà, publicaven fotografies de models amb els banyadors i l'escenari on els lluïen acostumava a ser una piscina. "La col·lecció intenta transmetre un moment d'estiu on l'únic que importa és divertir-se i estar amb els amics", explica Llusà per justificar el nom de la col·lecció, "Pool Party Collection". "Els elements dels estampats són més típics d'una festa de piscina que no d'una festa a la platja, però això no vol dir que la gent no els pugui dur per banyar-se al mar, evidentment", puntualitza, tot posant de manifest que una de les coses que vol fomentar és la reutilització d'aquests banyadors: "actualment moltes dones porten bodis per vestir-se. Penso que aquests banyadors també poden servir per això, per substituir la part de dalt de la indumentària. Ja que ara està tan de moda el tallatge de pantalons alt, aprofitem-ho i donem una segona vida a aquests banyadors, també".
Punts de venda
Actualment Duckkiss té una pàgina web en la qual es poden adquirir els banyadors de manera online. Els preus van de 41 fins a 59 euros, depenent del disseny que s'esculli. D'altra banda, també hi ha l'opció de comprar-los a botiga. De moment ja hi ha dos establiments que en tenen. Un és la botiga Maite Llenceria, situada al carrer Pompeu Fabra, número 4-6 de Manresa, i l'altre és el Nabua Barcelona, al carrer Balmes, número 385 de la capital catalana.
Et pot interessar
-
Societat Tall de trànsit al Camí del Grau de Manresa, dilluns
-
Societat L'Ajuntament de Manresa s'il·luminarà de blau dilluns per sensibilitzar sobre la malaltia de Huntington
-
Societat Tall de trànsit al carrer Lluís Millet de Manresa a partir de dimarts
-
Societat Mor als 100 anys Jaume Garriga, de la Fusteria Puigdellívol de Sant Fruitós