Ho han denunciat perquè, segons l'OCU, la política de Netflix en l'actualitat comporta a l'usuari "a explorar les diferents opcions de contractació" i l'empresa "juga amb patrons obscurs" per conduir el consumidor. El servei que opera a l'estat espanyol no és l'únic afectat. Alamània i França també pateixen aquesta mena de greuges, que l'OCU ha posat a disposició de les màximes autoritats de Consum del govern espanyol.

Les tres tarifes que apareixen al principi a la pàgina de Netflix, sense l'opció oculta Foto: Nació
L'organització ha volgut mostrar que a l'hora d'entrar a la web de Netflix només et trobes amb tres tipus de tarifa: Prèmium, Estàndard i l'Estàndard amb anuncis. De manera deliberada, oculten una quarta tarifa, la Bàsica, que només apareix si cliques un botó per veure "Totes les tarifes".

Les quatre tarifes, un cop entres per veure tots els plans que ofereix Netflix Foto: Nació
L'OCU ha contactat amb Netflix diverses vegades, "mostrant preocupació" pels seus canvis de política en la subscripció i en com han afectat així els usuaris de l'estat espanyol. Des que no es poden compartir comptes entre diversos usuaris, l'entitat ha destacat que Netflix infringeix certs greuges que poden afectar de manera categòrica els usuaris.
[plantillavirals]