El món dels videojocs té un conjunt de títols totèmics en la seva relativa curta història. Sagues que han marcat generacions en diferents plataformes, altres que han modificat la manera de jugar i fins i tot clàssics moderns en les disciplines de la jugabilitat en línia o en l'anomenat singleplayer.
En aquesta darrera categoria existeix un, només un, que en un quart de segle ha transformat les vides de centenars de milions de persones de diferents edats: The Sims. El febrer de 2025 va celebrar el seu 25è aniversari estant en més forma que mai. Aquest simulador de la vida, de manera literal, ha acompanyat tantíssims jugadors al llarg d'aquests dues dècades i mitja que és pràcticament inclassificable la llarga llista d'anècdotes, contingut, experiències i vivències recopilades.
L'empresa Maxis i la distribuïdora Electronic Arts s'han fet d'or amb un videojoc que ja té quatre versions i centenars de packs d'expansió, adquisicions d'objectes o els milers de creacions que han desenvolupat els usuaris que hi destinen hores i hores a millorar la jugabilitat. És insubstituïble la seva aportació al món del gaming: l'humor sarcàstic, els mems fets en el món de les xarxes i els fòrums, la capacitat per crear el teu propi món, casa teva, viure altres vides i, especialment, fer el que et roti amb els teus personatges el converteixen en un videojoc únic en la història de la humanitat. I per això encara ara és un dels més rendibles del mercat.
El seu mode de jugar és únic, però també les seves característiques: la visió isomètrica, la capacitat per construir de tot i el seu idioma, el simlish. No és d'estranyar que tot plegat el convertís, de sortida, en un joc de masses. Totes les edats i gèneres han jugat aquest videojoc, encara que de manera nociva l'encasellessin en un "joc per a noies o per a joves".
La seva influència i marca ha generat una infinitat de títols basats en aquesta experiència de jugabilitat i n'hi ha per a això i per a molt més. Els Sims formen part del Hall of Fame dels videojocs al National Museum of Play de Nova York i fins i tot van gaudir d'una exposició al MoMa. I qui no recorda el mem d'una mare jugant a l'ordinador mentre té un nadó en flames al costat?

Segons les dades recopilades per Electronic Arts publicades a El País, el videojoc ostenta rècords: 500 milions de jugadors i només el 2024, el videojoc va ser utilitzat 1.200 milions d'hores. I això són només xifres oficials, perquè caldria afegir les de la pirateria o les versions off-line. Entrega rere entrega, la marca ha anat millorant l'experiència dels usuaris amb infinitat d'expansions que afegien des de la vida universitària, la d'una granja, oficis, vida nocturna, vampirs, licantrops o altres de més emocionals, com les relacions amoroses, familiars o les mascotes.
El joc és tan rendible que des de la companyia responsable de la jugabilitat van decidir que el videojoc base actual, The Sims 4, fos gratuït de base. Per tant, només has de tenir connexió a internet i pagar per les expansions que ofereix. Per què el converteix en un joc de tantíssim èxit?
Tot i que els experts facin anàlisis, només cal veure la creació de contingut als fòrums com Reddit, 4Chan o als canals de YouTube, Twitch i a plataformes com TikTok, X o Instagram. Les possibilitats són infinites. I per això mateix la versió actual fa una dècada que es va estrenar i des de Maxis no hi ha cap voluntat per estrenar un The Sims 5. És un clar exemple la saga Grand Theft Auto, que per història no té res a veure, però per marca i capacitat d'enganxar milions de jugadors, serien com cosins germans.
No té rival. La saga segueix aglutinant un públic massiu i les expansions s'acumulen en un títol que ha arrasat al llarg d'un quart de segle. Aconseguir aquesta fita no és feina fàcil en un món com el del videojoc, on les sagues són analitzades amb lupa pels fans. Ara per ara, no té fi. I podria durar 25 anys més.