Endesa ha retirat, tractat i gestionat 326,14 tones de residus durant el 2015 a les comarques de la Catalunya Central. Es tracta de deixalles de tot tipus, derivades de diferents obres de manteniment i de millora de la xarxa elèctrica que la companyia realitza a la demarcació. Aquesta mesura és conseqüència de la progressiva implantació del Sistema de Gestió Ambiental i dels seus procediments.
Del total de material processat, 97,842 tones corresponen a residus especials, com oli aïllant, bateries, emulsions d'aigua amb oli i transformadors; mentre que el gruix important de deixalles que s'han hagut de gestionar són les conegudes com a residus no especials. Es tracta de 228,299 tones d'elements metàl·lics, de coure, d'alumini, aïlladors, runa, comptadors mecànics i pals de formigó, entre d'altres.
El tractament de bona part d'aquests residus s'ha dut a terme en instal·lacions específiques que la companyia té a tal efecte a la subestació de Congost, a Manresa. Aquestes infraestructures estan equipades amb un seguit de compartiments amb contenidors específics degudament etiquetats d'acord amb la naturalesa de cada residu, a més d'un magatzem tancat per a residus especials. Des d'aquests contenidors, els residus es lliuren als corresponents gestors especialitzats per al seu aprofitament o la seva eliminació controlada quan no és possible la seva reutilització. D'altra banda, la resta de material es gestiona en un magatzem regulador que la companyia disposa a Canovelles, al Vallès Oriental.
Endesa gestiona 326 tones de residus a la Catalunya Central el 2015
Economia
El tractament dels materials sobrants s'ha portat a terme als magatzems que l'empresa té habilitats a la subestació de Manresa
ARA A PORTADA
-
Societat L'apunyalament a un metge del CAP de Torelló podria ser un cas de violència en l'àmbit de la parella ACN
-
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 16, 17 i 18 d'octubre Irene Giménez Vinyet
-
Política Alhora denuncia «la intimidació» policial a Vic mentre recollia signatures per presentar-se al 29-N Pau Espí Solé
-
Política Isaac Peraire serà el candidat d'ERC a la Catalunya Central per a les eleccions del 29-N Irene Giménez i Vinyet
Publicat el
27 de març de 2016 a
les 07:14
Et pot interessar
-
Economia
L'economia d'Osona i el Lluçanès creix durant el 2025
-
Economia
Empreses i experts del transport i la logística aborden els reptes de futur a Vic
-
Economia
Els Premis Innovacat 2026 celebren les presentacions dels projectes seleccionats
-
Economia
CiviaFoods obrirà una planta a Tona
-
Economia
La Cecot distingeix Joan Font, fundador i president de Bon Preu, per la seva trajectòria professional i empresarial
-
Economia
Jordi Burgès s'incorpora al Comitè Executiu del Consell Empresarial d'Osona
