ARA A PORTADA
-
-
Cultura i Mitjans Més d'un centenar d'activitats portaran la disbauxa a la Festa Major de Vic Irene Giménez Vinyet
-
Cultura i Mitjans Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 26, 27 i 28 de juny Irene Giménez Vinyet
-
Societat El CAP de Torelló incorpora un equip multidisciplinari per atendre pacients complexos al domicili Redacció
-
Societat Crida al civisme a Sant Julià després de diversos desperfectes a l'espai públic la nit de Sant Joan Redacció
- Blanca Busquets
- Escriptora
M’agradaria que ses Majestats, com que m’he portat mitjanament bé, em deixessin una de les coses que més desitjo en aquest món, i és simplement que tot funcioni bé: que, un cop desfet el món d’il·lusions del 5 i del 6 de gener, el 2014 vagi com ha d’anar, ni més ni menys.
I què vol dir, que el 2014 vagi com ha d’anar? Doncs que la sort ens somrigui a tots i a cadascun de nosaltres. I que sapiguem mantenir ben amunt el llistó d'allò que depèn de nosaltres, que continuï brillant amb llum pròpia. I aquí hi podríem incloure les coses que es fan des de Cantoni, les coses que es fan des d’Osona, i tot el que fa que aquesta terra sigui capdavantera en tantes coses.
I.... (Au, va, Blanca, digue-ho! Mira que et costa, eh?... Tant donar-hi voltes, i al final això és el que realment et mors per dir...), si us plau, Majestats, que la felicitat arribi en forma de referèndum. Que ens escolti i ens entengui el món sencer. Que acabem guanyant sí o sí, o, millor dit, sí i sí, aquest insòlit joc d’escacs de democràcia contra autocràcia.
Porteu-me això, Majestats, i us podeu oblidar de tota la resta... I l’any que ve en tornarem a parlar. De moment, bon any!
Escric des dels 12 anys i he treballat tota la vida a Catalunya Ràdio. Tot i que visc entre Barcelona i Cantonigròs, Cantoni és d'on són les meves arrels maternes i on em sento a casa. He publicat unes quantes novel·les, entre les quals Presó de Neu (2003), El jersei (2006), Tren a Puigcerdà (2007), La nevada del cucut (2010, Premi Llibreter 2011), La casa del silenci (2013, premi Alghero Donna 2015), Paraules a mitges (2014), Constel·lacions (2022), Els dies robats (2024) i, l'última, Habitacions compartides (2026). També vaig publicar un assaig sobre el Collsacabra (Collsacabra [Una biografia]) el 2025. Els meus llibres han estat traduïts a diverses llengües.
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.
