Al darrer ple municipal de Vic es va aprovar per unanimitat la moció que va presentar Capgirem Vic per impulsar una línia diària de bus interurbà entre Vic i la Universitat Autònoma de Barcelona, que suposaria un servei semblant al que tenen municipis com Manresa, Igualada o el Berguedà.
Aquesta línia de bus donaria resposta a la necessitat de mobilitat dels estudiants i treballadors de la UAB i del seu entorn que actualment, en gran nombre, s’organitzen per a compartir cotxe o opten per viure en pisos d’estudiants enlloc d’anar i tornar cada dia.
La planificació d’aquesta línia no està però exempta de dificultats: planificar uns horaris per donar resposta a alumnes amb diversos horaris de classe i decidir si la línia serà directa o bé durà a terme parades en diferents municipis, donant servei a més poblacions però allargant també considerablement el temps de trajecte en són les principals.
Aquesta línia sens dubte serviria per reduir les emissions de gasos contaminants, facilitar la descongestió de les carreteres i promoure una mobilitat més sostenible i segura.
Però al meu entendre un bus diari a la UAB serviria també per promoure oportunitats per a cursar estudis universitaris. El fet que no hi hagi un transport públic directe és un factor que influeix a l’hora de triar o no aquesta universitat.
Tot i ser la universitat pública més propera a Vic (a menys de 60 quilòmetres) i ser una de les universitats més grans de Catalunya, la mala comunicació actual fa que moltes famílies es plantegin que anar a la UAB suposarà anar a viure en un pis d’estudiants o bé disposar d’un vehicle i això comporta una despesa més a les taxes universitàries que tant han incrementat en els darrers anys.
ARA A PORTADA
-
La pressió popular guanya el pols a Vic: el Bisbat suspèn tots els actes religiosos de la diada de Sant Miquel Irene Giménez Vinyet
-
-
El Meteocat emet un avís per temps violent a quatre comarques durant la tarda de divendres Guillem Delso
-
-
Les comparses del seguici de Festa Major de Vic anuncien accions de rebuig a la presència de Luis Argüello Irene Giménez Vinyet
27 de gener de 2020
Et pot interessar
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
- Els missatges dels ocells Blanca Busquets
- Els nous «altres catalans» en el centenari de Paco Candel Toni Poyato
- A l'infern! Enric Casulleras
- La cursa solidària Blanca Busquets