Gestionar la il·lusió

31 de juliol de 2015
Fer comptes enrere ens agrada. Cada matí, a través del Twitter, l’ANC ens recorda els dies que queden per arribar al 27 de setembre. A més d’un li ve un cobriment de cor cada cop que ho veu. Però el cas és que queden menys de dos mesos per a l’11 de Setembre i per a les eleccions plebiscitàries. Sí, sí, plebiscit.

No ens n’adonarem i ja hi serem. De moment, en pocs dies, han passat moltes coses aquest juliol. Tot allò que esperàvem des del novembre s’ha aconseguit en qüestió de dies i, a Osona, abans i després de l’acord per a la llista unitària, hem viscut dos actes independentistes importants.

Dissabte, 11 de juliol. Encara no hi havia acord i dominava el pessimisme sobre el 27-S. Les enquestes tampoc hi ajudaven. Però, a la Universitat de Vic, vam fer el 1r Debat Constituent d’Osona, sota la batuta d’Òmnium i l’Assemblea. Un matí de debat, amb més de cent persones d’àmbits professionals diferents, que van dibuixar com s’imaginen una Catalunya independent. En van sortir molt bones i interessants reflexions. Però, en l’ambient, planava el dubte i, fins i tot, la desil·lusió.

Dissabte, 18 de juliol. Només havia passat una setmana, però les sensacions ja eren una mica diferents. Ja hi havia acord per a la llista unitària i Vic es preparava per un dels actes nacionals de l’ANC a la plaça de la Catedral. Com sempre, Osona va respondre i es respirava més il·lusió que dies enrere. La interessant conversa entre Antoni Bassas, Liz Castro i el Dr. Manel Esteller també va ajudar a injectar optimisme.

Ara, aquest compte enrere que veiem que s’acosta al final corre el risc de fer-se massa llarg si no es gestiona amb encert. Pel camí, ens trobarem moltes pedres. La clau és saber-les esquivar i no ensopegar-hi. Així s’aconseguirà arribar a l’11-S, primer, i al 27-S, després, amb la il·lusió i el compromís que a poc a poc anem recuperant.

Mentrestant, bones vacances! Carregueu les piles perquè, a la tornada, ens espera un bon esprint.