ARA A PORTADA
-
-
Relleu a la presidència del Consell Comarcal d'Osona: Marçal Ortuño substitueix Gerard Sancho Irene Giménez Vinyet
-
-
Pilarin Bayés sobre la situació a la Franja de Gaza: «Que els polítics tinguin una mica més de seny» Redacció
-
Les excavacions al Casol de Puigcastellet mostren evidències d'antigues pedreres d'època ibèrica Redacció
Això passa en molts dels àmbits de la nostra vida però sabeu que jo parlo, sobretot, d’aquells aspectes que afecten la nostra sexualitat, la nostra vida de parella i, en el fons, la nostra pròpia essència com a persones. Moltes vegades ens encallem i l’única manera de desencallar-nos és buscar alternatives a allò que estem fent.
A partir d’aquí se m’acudeix convidar-te a buscar aquelles coses que tant en la teva vida afectiva i sexual i en la teva vida de parella (i inclús a nivell individual) no estan sortint com tu voldries. Mira què estàs fent per intentar resoldre-ho. Te’n surts? No? Doncs et proposo que intentis fer quelcom diferent, realista però diferent.
A nivell terapèutic ens trobem que moltes vegades les parelles opten per callar enlloc de comentar obertament aquells aspectes que podrien millorar (és a dir, allò que no està funcionant suficientment bé) i esperen que l’altre endevini què hauria de canviar. Això té tendència a no funcionar, per tant, proposem un canvi... i si trobem la manera de comentar-li a la parella quines són aquelles coses que s’haurien de treballar per millorar-les? (Tot això també es pot aplicar en l’àmbit de la sexualitat).
Pensem una cosa: una parella volem que sigui una “inversió a llarg plaç”, oi? El que abans se’n deia “per a tota la vida”. Doncs el més lògic és que tot no funcioni a la perfecció des del començament. De fet, la relació de parella (i la sexualitat en la parella també) pot anar oscil·lant i, de fet, va oscil·lant al llarg de tot el recorregut comú. Hi haurà moments on tot anirà bé sense necessitat de fer gaire esforç i en d’altres èpoques ens haurem d’aplicar més per tal que tot funcioni.
És la història de les relacions de parella. No sempre tot va igual de bé. Hi ha èpoques millors i d’altres pitjors, com se sol dir. I si ens trobem davant d’una època en què quelcom no acaba de funcionar, esperarem que es resolgui fent allò que sabem que no ens ajuda? O farem el pas, que sovint costa molt, de verbalitzar allò que desitgem i volem? I si en parlem... ho farem de la mateixa manera que ho fem sempre i que només ens aporta disgustos o intentarem fer quelcom diferent per veure si realment ens pot funcionar?
Per introduir el canvi en la nostra vida i millorar certes coses, hem de ser nosaltres mateixes i nosaltres mateixos qui canviem la manera d’enfocar i d’intentar resoldre allò que ens crea un problema. Jo us proposo que ho apliquem a la parella però... per què no aplicar-ho a la vida en general?
Vaig néixer a Vic l’any 1981, tot i que sóc pescallunes, ja que sempre he viscut a Torelló. Sóc llicenciada en Psicologia per la UB i mentre estudiava la carrera em van interessar tots aquells temes que estiguessin relacionats amb la salut sexual, el món de la parella i les relacions interpersonals. Precisament per això vaig estudiar el Màster de Teràpia sexual i de parella de la UB, el Postgrau en Salut sexual de la UdL i llavors vaig seguir la meva formació amb el Postgrau de teràpia de parella, el Postgrau de teràpia breu estratègica i el Postgrau de psicoteràpia integradora de la UdG.
L’objectiu de la meva professió: no serà la primera ni l’última vegada que ho dic, em vaig decantar per treballar dins del món de la sexualitat i la parella perquè sovint són temes que ens aporten més patiment i malestar que benestar i plaer. Per tant, si puc posar un granet de sorra per fer que algú visqui la seva sexualitat i la seva relació de parella amb més felicitat... em donaré per satisfeta.
Et pot interessar
- Habitatge social: construir pensant en el medi ambient David Mercader Carrera
- La colònia dels avariats Blanca Busquets
- I si Argüello anés al Cabró Rock? Jordi Serrat
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
- Els missatges dels ocells Blanca Busquets
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.