ARA A PORTADA
-
-
Relleu a la presidència del Consell Comarcal d'Osona: Marçal Ortuño substitueix Gerard Sancho Irene Giménez Vinyet
-
-
Pilarin Bayés sobre la situació a la Franja de Gaza: «Que els polítics tinguin una mica més de seny» Redacció
-
Les excavacions al Casol de Puigcastellet mostren evidències d'antigues pedreres d'època ibèrica Redacció
Però independentment de si ets home o dona, hi ha coses que es poden fer per tal d’augmentar l’excitació sexual. I és quan l’excitació està a dalt de tot quan gaudim millor, sentim més plaer, ens deixem anar i, perquè no, estimem millor a la nostra parella.
Us convido a provar aquestes tres coses que us poden ajudar a millorar la vostra excitació:
1. Llegeix narrativa eròtica: fa un temps algunes dones, gràcies al boom de “Les 50 ombres d’en Grey” van descobrir quelcom que les va ajudar molt. Si llegeixes literatura eròtica, t’excites i tens ganes de tenir relacions sexuals. I això no ha estat mèrit d’aquesta trilogia (més o menys criticada) sinó que el que succeeix és que si cuidem una mica el nostre cervell i l’alimentem amb lectures una mica pujades de to, ell ens respon i també ens fa tenir més ganes i gaudir més. Per tant, siguis home o dona, et convido a buscar alguna història, conte o llibre eròtic que t’ajudi a alimentar aquell calaixet que tenim al cervell guardat per l’erotisme.
2. Mira cinema eròtic o, perquè no, pornogràfic: començo parlant del cinema eròtic perquè el pornogràfic, sovint, és rebutjat pel sector femení. Busca aquella pel·lícula que insinuï, que no ensenyi directament però que deixi entendre el que passa... o cerca dins del món de la pornografia quelcom que s’adapti al que més t’agradi a tu. No tot el cinema pornogràfic és igual. I si em permets una recomanació no deixis de descobrir el que fa l’Erika Lust darrera de les càmeres. És una directora de cinema pornogràfic que trenca amb l’estil clàssic d’aquest gènere i potser et podrà agradar.
3. Inventa les teves pròpies fantasies: el nostre cervell pot emmagatzemar històries, imatges, sons i records que et puguin excitar. Per tant, si llegir o mirar alguna pel·lícula pot ajudar a augmentar la biblioteca de recursos que tenim al cervell i ens pot permetre crear les nostres pròpies... No hi ha res més excitant que quelcom fet per tu i a la teva mida.
El que està clar és que si no alimentem aquest calaixet dins del cervell dedicat a l’erotisme, a la sensualitat, a la sexualitat, amb el temps l’excitació pot costar més d’arribar. Per tant, no oblidem que això forma part de la nostra vida i si no volem que es deteriori l’hem d’ajudar.
De tant en tant, algú em diu que no sap perquè s’excita o què l’excita... i crec que és important prendre consciència de quines coses fan que el nostre cap i el nostre cos reaccioni i millori la resposta sexual.
Et convido a gaudir més i millor de la teva sexualitat. Forma part de tu, de la teva vida, de qui ets. Per tant, tu pots buscar les maneres de viure-la millor i més a gust.
Vaig néixer a Vic l’any 1981, tot i que sóc pescallunes, ja que sempre he viscut a Torelló. Sóc llicenciada en Psicologia per la UB i mentre estudiava la carrera em van interessar tots aquells temes que estiguessin relacionats amb la salut sexual, el món de la parella i les relacions interpersonals. Precisament per això vaig estudiar el Màster de Teràpia sexual i de parella de la UB, el Postgrau en Salut sexual de la UdL i llavors vaig seguir la meva formació amb el Postgrau de teràpia de parella, el Postgrau de teràpia breu estratègica i el Postgrau de psicoteràpia integradora de la UdG.
L’objectiu de la meva professió: no serà la primera ni l’última vegada que ho dic, em vaig decantar per treballar dins del món de la sexualitat i la parella perquè sovint són temes que ens aporten més patiment i malestar que benestar i plaer. Per tant, si puc posar un granet de sorra per fer que algú visqui la seva sexualitat i la seva relació de parella amb més felicitat... em donaré per satisfeta.
Et pot interessar
- Habitatge social: construir pensant en el medi ambient David Mercader Carrera
- La colònia dels avariats Blanca Busquets
- I si Argüello anés al Cabró Rock? Jordi Serrat
- Trump i l'OTAN o quan la diplomàcia es torna xantatge Toni Poyato
- Què són els centres adscrits? La seva vinculació a la universitat Josep-Eladi Baños
- Els missatges dels ocells Blanca Busquets
- Tres coses que pots fer per excitar-te més i millor · Opinió · Osona
-
- Iniciar Sessió
- Subscriu-t'hi
- Newsletter
Alta Newsletter
Iniciar sessió
No tens compte a Osona?
Crea'n un gratisCrear compte
Periodisme en català, gràcies a una comunitat de gent com tu
Recuperar contrasenya
Introdueix l’adreça de correu electrònic amb la qual accedeixes habitualment i t’enviarem una nova clau d’accés.