ERC I ICV no assistiran a la conferència de la Diada a l'Ajuntament de Vic

Publicat el 06 de setembre de 2006 a les 13:31

 
Comunicat de Xavier Tornafoch (ICV-EUiA)
 
Us faig saber que no assistiré a la conferència que, amb motiu de la Diada Nacional, se celebrarà a la Sala de la Columna el dia 10 de setembre a les 8 del vespre. El motiu d'aquesta absència és el menyspreu institucional a què l'actual equip de govern sotmet a l'Ajuntament de Vic convertint un acte que hauria de ser ciutadà i unitari en un acte de propaganda partidista de la coalició
 
Convergència i Unió que pagaran, això sí, tots els ciutadans de Vic, siguin quines siguin les seves preferències polítiques. Reitero, tanmateix, com vaig fer en el Ple municipal del passat dia 4 de setembre, el meu respecte i consideració cap el ponent de la conferència, el membre de CiU i diputat autonòmic, Francesc Homs. / Xavier Tornafoch - Regidor-portaveu d'ICV a l'Ajuntament de Vic
 
Comunicat del grup municipal d'ERC

El grup municipal dERC a l'Ajuntament de Vic junt amb la Secció local d'ERC de Vic,  participarà el pròxim 10 de setembre a l'ofrena floral a la placa de Bach de Roda, a la rambla de les Davallades.
No obstant, no assistirem, posteriorment, a la conferència del Sr. Francesc Homs a la Sala de la Columna de l'Ajuntament de Vic.

Sense voler entrar en qüestions personals i amb el mes profund respecte a la seva persona i a la seva tasca com a diputat al Parlament de Catalunya, creiem que,  considerant el moment pre-electoral que vivim i els motius que han portat a aquesta elecció,  ha estat totalment desencertada la elecció del conferenciant d'enguany.

Entenem que per qüestions com ara l'elecció de conferenciants per actes institucionals com el del dia 10 de setembre, seria bo i fàcil per a tots, parlar-ne i consensuar la decisió,  que probablement no necesitaria cap esforç excepcional, per part dels diversos grups que formen el consistòri de la ciutat.

Per ERC, la commemoració de la Diada Nacional és quelcom que afecta tots els àmbits de la nostra nació, àmbits de pluralitat i transversalitat, que no veiem expressats en el conferenciant d'enguany. 
ERC participarà, com en els anys anteriors, en els actes organitzats per la comissió 11 de setembre. / Lluís Casellas - Grup Municipal d'ERC