L'acte principal de la festa de Corpus és la processó del diumenge, que com cada any reccorre els carrers del nucli antic amb sortida des de la Catedral de Vic. L'acte presidit pel bisbe de Vic, Romà Casanova, va ser després de la missa de les cinc a la mateixa catedral, a partir de quarts de set de la tarda.
El recorregut va ser el següent: interior de la Catedral, plaça de la Catedral, plaça del Bisbe Oliba, carrer del Cloquer, Baixada de l’Eraime, plaça de la Pietat, carrer del Pare Xifré, carrer de Cardona, plaça del Paradís, plaça del canonge Collell, carrer d’en Canyelles, plaça de Sant Felip, carrer de l’Escola, plaça del bisbe Oliba, plaça de la Catedral i interior de la Catedral.
A la tornada de la processó es va escenificar el tradicional ball de l'àliga sobre una bonica catifa de flors. La festa de Corpus té un origen medieval, i a Catalunya havia tingut una expressió popular molt accentuada que encara avui es conserva en alguns pobles com Arbúcies, La Garriga o Sitges. Les processons de Corpus eren no solament una expressió de fe i devoció, sinó també una festa social arrelada en la vida del pobles i ciutats, vinculada a les flors i l'arribada de l'estiu.
FOTOS La processó de Corpus cobreix de flors els carrers de Vic
Societat
L'acte va acabar amb el tradicional ball de l'àliga en una bonica catifa de flors
ARA A PORTADA
Publicat el
30 de maig de 2016 a
les 10:17
Actualitzat el
30 de maig de 2016 a les
20:30
Et pot interessar
-
Societat
Santa Cecília de Voltregà i Gurb, entre els 10 municipis més rics de Catalunya
-
Societat
Què fer aquest cap de setmana a Osona i el Lluçanès: 23, 24 i 25 d'octubre
-
Societat
Una campanya del GDT vol mobilitzar la ciutadania davant els «costos» ambientals, socials i econòmics del porcí
-
Societat
El MEV ensenyarà una obra de Joan Miró que conserva a la seva col·lecció
-
Societat
Osona aposta per reconvertir granges i naus en desús per al cultiu de bolets
-
Societat
Salvador Illa presidirà la gala dels Premis Innovacat
