Macià i Bosch consideren que no s'ha de pactar “per anar a captar subvencions”, sinó que en el cas de Manlleu es vol fer un òrgan que sigui “una taula de debats” amb l'objectiu d'unir voluntats. La directora de l'OPE posa com a exemple el treball conjunt amb empreses d'inserció. Per Núria Macià, més enllà de decantar-se per algun dels projectes “sembla que és més coherent debatre amb els agents i decidir a partir del debat”.
Les línies estratègiques futures de Promoció Econòmica de Manlleu també contemplen una actualització del pla de fires locals, una campanya de promoció de ciutat o accions per millorar el nivell d'ocupació de la ciutat en un període on es pot produir un creixement de l'atur a causa de la desacceleració econòmica.
Assessorament a 30 noves empreses
L'àrea de Promoció Econòmica de Manlleu va fer l'any passat 103 consultes d'emprenedors que volien posar en funcionament una nova activitat econòmica. Del total inicial es va treballar en l'estudi de la viabilitat de 40 nous projectes, dels quals se'n van materialitzar 30. També es van atendre 57 consultes d'empreses existents.
En el camp de la formació es van fer 12 cursos de formació ocupacions i continua on hi van participar 165 alumnes. El programa formatiu SEFED per formar administratius va tenir 62 alumnes dels quals el 70% van aconseguir inserir-se en el món laboral. L'aula d'autoaprenentatge va tenir durant el 2007 un total de 67 nous usuaris.
En l'àmbit de la formació, la Borsa de Treball de l'OPE va atendre 2.083 persones que buscaven feina. En total es van rebre per part d'empreses un total de 350 ofertes i el servei va treballar directament en la contractació de 140 persones. Els plans d'ocupació van contractar 21 persones per fer tasques considerades com d'interès social.
El servei de promoció econòmica de Manlleu també va promoure tallers d'ocupació de pintura, jardineria i noves tecnologies on hi van participar 24 persones. Aquest servei també va promoure tres escoles tallers. L'escola de fusteria va inserir 15 dels 17 alumnes participants, la de jardineria 8 dels 16 participants i la d'estructures metàl•liques 13 dels 18 participants.
Pel que fa al servei de promoció de ciutat, l'Oficina de Turisme va atendre l'any 2007 un total de 235 visitants dels que el 25% eren de fora de Catalunya. Entre altres accions també es va senyalitzar l'itinerari del canal industrial o es va posar en funcionament del servei de lloguer de bicicletes BTTER.