[municipalsinformacional2]
Les eleccions municipals del 23-J ja són a tocar, i tal com marca la llei en qualsevol votació, les enquestes que aquests dies han omplert les portades dels diaris s'han de deixar de publicar cinc dies abans dels comicis -els partits sí que poden encarregar-les, però no es poden fer públiques-. Així doncs, a partir d'aquest dimarts a la matinada ja no es pot publicar cap sondeig si no es vol incórrer en un delicte.
Però feta la llei, feta la trampa. La norma, evidentment, només s'aplica entre les fronteres de l'Estat i n'hi ha que han aprofitat aquest escenari per seguir difonent enquestes. I de cara a les eleccions espanyoles, vindran des d'un dels punts més remots del planeta. Serà el mitjà The Adelaide Review qui cada 24 hores, fins dissabte, publiqui una nova enquesta per a la capital catalana encarregada al Gabinet d'Estudis Socials i Opinió Pública (GESOP).
[noticiadiari]2/258356[/noticiadiari]
Es tracta del segon cop que Austràlia participa en aquest buit legalm ja que ho va fer per primer cop el passat 28-M, però tampoc és una pràctica excepcional. El Periòdic d'Andorra ja ha fet aquest seguiment diari de sondeigs en diversos processos electorals de l'Estat, de Catalunya i d'àmbit municipal des de l'any 2008. En el cas del diari australià, preveu aportar cada dia entre 300 i 400 entrevistes diàries per aconseguir arribar fins a les 3.000 a l'enquesta final del dissabte.
Així s'esquivarà la prohibició de publicar enquestes per al 23-J els últims dies de campanya
"The Adelaide Review" farà un sondeig diari de les intencions de vot a l'Estat encarregat a l'empresa GESOP i fins aquest dissabte, a només 24 hores de la votació
Ara a portada
-
Economia Junts diu que el seu aval a l'informe de Competència dona arguments a Sánchez per frenar l'opa al Sabadell Bernat Surroca Albet
-
-
Política Ayuso, la creadora del nacionalisme madrileny que escalfa a la banda per dirigir el PP Tania Tapia Díaz
-
Política La CUP, un any després del 12-M: del declivi electoral a la negociació (puntual) amb el Govern Sara Escalera
-
Publicat el 17 de juliol de 2023 a les 20:53
Actualitzat el 17 de juliol de 2023 a les 20:54
Et pot interessar
-
Política Illa i Montero reivindiquen la relació «estratègica» entre Catalunya i Andalusia en ple debat del finançament
-
Política Una vintena de diputats del Parlament s'apunten al servei d'assessorament per millorar l’ús del català
-
Política L'anunci contra Mazón a Times Square: «Tenim 228 raons perquè no tornes»
-
Política Junts trenca aquesta tarda un silenci incòmode sobre l'aval de la CNMC a l'opa contra el Sabadell