Alejandra Gil Llima pilotarà, a partir d'ara, el curs de la causa contra el procés català que, fins a principis de novembre instruïa Juan Antonio Ramírez Sunyer. Arran de la sobtada mort del magistrat, la titularitat del jutjat d'instrucció 13 de Barcelona va quedar pendent de nomenament, i ara la Comissió Permanent del Consell General del Poder Judicial ha decidit que sigui Gil, formada a Barcelona i l'àrea metropolitana, qui continuï amb la tasca d'investigació vinculada al referèndum de l'1 d'octubre.
Gil estava destinada, fins ara, al jutjat d'instrucció 10 de Barcelona, que ocupava en situació de substituta. Va ingressar a la carrera judicial per oposició el 1999 i, des de llavors, ha estat al jutjat de primera instància número 5 de Sant Feliu de Llobregat, a l'Hospitalet de Llobregat i a Barcelona, també en primera instància, fins el 2017.
Segons el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, la nova magistrada s'incorporarà en les mateixes circumstàncies que Ramírez Sunyer i, per tant, s'ocuparà del sumari ordinari vinculat al procés, mentre que la resta d'assumptes del jutjat -inclosa la realització de guàrdies- correspondrà al comissionat, Sergi Gustau Casares, que realitza funcions de suport.
Ramírez Sunyer, una mort inesperada
Ramírez Sunyer va morir el 4 de novembre als 71 anys després d'una llarga malaltia, en plena instrucció de la causa contra els preparatius del referèndum. El magistrat va ser l'encarregat d'obrir les diligències per les revelacions de l'exjutge Santiago Vidal, una investigació que va començar arran de la querella del partit d'ultadreta Vox. La causa oberta la jutjat 13 ha servit per acumular els principals indicis contra els líders independentistes, i bona part de la seva documentació ha estat remesa al Tribuna Suprem.
Ramírez Sunyer era un jutge veterà que comptava amb una pròrroga de dos anys concedida pel Consell General del Poder Judicial (CGPJ), que va acceptar la seva proposta d'ajornar la jubilació.
Una jutge formada a Barcelona pilotarà la causa del procés al jutjat 13
Alejandra Gil Llima agafa la investigació del difunt Juan Antonio Ramírez Sunyer
ARA A PORTADA
Publicat el 28 de novembre de 2018 a les 17:52
Et pot interessar
-
Política Turisme i habitatge consoliden el matrimoni Illa-Comuns
-
Política La reducció de la jornada laboral: una negociació a foc lent amb Junts amb risc de descarrilar
-
Política Turull acusa Illa de presidir el «Govern de ningú» per no voler molestar Sánchez ni el PSOE
-
Política El nou Consell de la República fitxa Eudald Carbonell
-
Política El Govern vol que l'habitatge sigui el tema central de la conferència de presidents
-
Política «Un model econòmic molt estacional dificulta més la integració lingüística»