
La Fonda Xesc de Gombrèn manté la seva estrella Michelin. La distinció, que va aconseguir ara fa un any , l'ha renovat en la nova edició de la prestigiosa guia que la nit passada -en la seva edició peninsular- es va presentar a Donosti. El reconeixement va arribar després de dues nominacions.
Cal Xesc va arrencar l'any 1975 de la mà dels pares de Francesc Rovira. El primer xef amb estrella Michelin del Ripollès explica que a partir dels 90 es va introduir a la cuina de l'establiment familiar i durant un temps va coexistir l'estil més tradicional de la seva mare amb el seu. “A finals de la dècada passada vaig assumir les regnes d'una cuina que parteix de la tradició catalana però que beu també de les influències d'altres cultures gastronòmiques” explica Rovira.
Més estrelles per a Catalunya
La Guia Michelin 2011 ha suposat que el restaurant Miramar de Llançà (Alt Empordà) aconseguís la seva segona estrella. També n'han obtingut una el restaurant Dos Cielos de l'Hotel Me així com el Caelis de l'hotel Palace. Completen la llista de noves estrelles el Moments, de l'hotel Mandarín Oriental dirigit per la popular cuinera Carme Ruscalleda, l'Hisop, d'Oriol Ivern, i el Capritx, un restaurant que el cuiner Artur Martínez té a Terrassa (el Vallès Occidental).