Camprodon recorda Isaac Albéniz 150 anys després del seu naixement

Publicat el 31 de maig de 2010 a les 15:10
Camprodon va commemorar dissabte el 150è aniversari del naixement del compositor Isaac Albéniz, el fill més il·lustre del municipi. Els actes serveixen per reprendre l' Any Albéniz , que s'allarga durant el bienni 2009-2010 ja que coincideix el centenari de la seva mort i el 150è aniversari del naixement.

A dos quarts de set del vespre es va iniciar l'acte de record amb una ofrena floral davant del monòlit dedicat al músic camprodoní a la plaça de Santa Maria. Un monument que es va inaugurar l'any 1960, just en el centenari del seu naixement. Hi van intervenir, entre altres, el director de la Fundació Isaac Albéniz, Jordi Berdala, l'alcalde de Camprodon, Esteve Pujol, i el president de la Diputació de Barcelona, Antoni Fogué.

A continuació, el guitarrista Carles Trepat va interpretar una de les peces del compositor. Una interpretació que va reprendre en un concert que es va celebrar posteriorment al monestir de Sant Pere. Els actes de l'Any Albéniz continuarà a l'estiu, amb el curs i el festival de música, i tindrà el seu punt i final a París, en el gran gran Saló del Palau Nacional dels Invàlids el proper 22 d'octubre.

Cal recordar que també Google es va afegir dissabte a la commemoració i va transformar el seu logo amb la imatge d'Isaac Albéniz.

Acte d'homenatge a Isaac Albéniz Foto: Ajuntament de Camprodon