Carles Mundó va participar en la segona xerrada del cicle 'Temes de
país. Esquerra parla'. Davant d'un auditori format bàsicament per
militant i simpatitzants del partit a la Vall de Ribes, el secretari de
Mitjans de Comunicació va 'vendre' que la presència d'ERC al Govern
havia permès millorar el tracte que rebia de la premsa. Segons Mundó
abans 'o érem els simpàtics o no existíem' mentre que actualment la
situació 's'ha normalitzat' especialment en els mitjans que segueixen
més els votants d'Esquerra.
En aquest sentit va presentar les dades d'una enquesta interna segons la qual el 85% dels votants del partit s'informen per TV3; en l'àmbit de la ràdio el 28% per Catalunya Ràdio i el 13% per RAC-1 i en la premsa escrita el 19% mitjançant l'edició catalana d'El Periódico; el 14% amb La Vanguardia i només el 9% amb l'Avui. Per Mundó un dels canvis més substancials ha estat el tracte que reben des del diari del grup Zeta.
Mundó també 'va treure pit' de la recuperació d'audiència de TV3 mentre que en el cas de Catalunya Ràdio va reconèixer que els canvis de la darrera temporada 'no han funcionat'. 'Qui hagi de rectificar ja ho farà' va afegir. Tot i això, i malgrat la insistència d'alguns militants presents, va rebutjar que els canvis a la ràdio nacional -especialment la marxa d'Antoni Bassas- fossin 'depuracions' ni decisions 'sectàries'.
Punt d'inflexió al sector
Carles Mundó també va parlar de la situació actual de les empreses de comunicació. En un context de punt d'inflexió, marcat tant per la crisi econòmica com pels canvis derivats en el nou escenari digital. En aquest sentit va destacar que la caiguda del mercat publicitari en els darrers mesos ja se situa en el 40%. Així mateix, va explicar que la generació de 16-24 anys ja consumeix més minuts d'internet que no pas de televisió, un element que capgira totes les estadístiques.
Per Mundó internet ha suposat la possibilitat de 'desbordar la capacitat de crear continguts i missatges en català' fet que es demostra que la 150a llengua en nombre de parlants sigui la 26a a la xarxa. 'El nostre país viu una hiperactivitat comunicativa' va concloure.
En aquest sentit va presentar les dades d'una enquesta interna segons la qual el 85% dels votants del partit s'informen per TV3; en l'àmbit de la ràdio el 28% per Catalunya Ràdio i el 13% per RAC-1 i en la premsa escrita el 19% mitjançant l'edició catalana d'El Periódico; el 14% amb La Vanguardia i només el 9% amb l'Avui. Per Mundó un dels canvis més substancials ha estat el tracte que reben des del diari del grup Zeta.
Mundó també 'va treure pit' de la recuperació d'audiència de TV3 mentre que en el cas de Catalunya Ràdio va reconèixer que els canvis de la darrera temporada 'no han funcionat'. 'Qui hagi de rectificar ja ho farà' va afegir. Tot i això, i malgrat la insistència d'alguns militants presents, va rebutjar que els canvis a la ràdio nacional -especialment la marxa d'Antoni Bassas- fossin 'depuracions' ni decisions 'sectàries'.
Punt d'inflexió al sector
Carles Mundó també va parlar de la situació actual de les empreses de comunicació. En un context de punt d'inflexió, marcat tant per la crisi econòmica com pels canvis derivats en el nou escenari digital. En aquest sentit va destacar que la caiguda del mercat publicitari en els darrers mesos ja se situa en el 40%. Així mateix, va explicar que la generació de 16-24 anys ja consumeix més minuts d'internet que no pas de televisió, un element que capgira totes les estadístiques.
Per Mundó internet ha suposat la possibilitat de 'desbordar la capacitat de crear continguts i missatges en català' fet que es demostra que la 150a llengua en nombre de parlants sigui la 26a a la xarxa. 'El nostre país viu una hiperactivitat comunicativa' va concloure.