Tal i com explica l'Imma Puigcorbé, de la Comissió de Festes de Matamala, es tracta d'una celebració mil·lenària d'origen pagà. A primera hora es va al bosc on es talla un pi i es porta fins al nucli de Matamala (les Llosses). Posteriorment es pela per tal de poder-lo pujar.
A dalt de l'arbre tradicionalment s'hi posaven rosquilles i taronges, elements que es consideraven 'exòtics' i que per tant eren un 'autèntic premi'. Després de quinze anys sense celebrar-se aquest diumenge 10 es recupera juntament amb un concurs de xerrac.
El pi es tallarà a dos quarts de nou del matí i després es farà un esmorzar popular. A les 10 concurs de tall amb xerrac. A les 12 missa i tot seguit pujada al pi. Finalment, i per recuperar forces, a dos quarts de tres hi haurà un dinar popular.
Altres festes del pi molt conegudes són les de Matadepera (el Vallès Occidental), Sant Llorenç Savall (el Vallès Oriental) i Mallorca.
Matamala recupera la Festa del Pi
Societat
Després de quinze, el nucli de Matamala recupera la tallada i la pujada al pi i incorpora un concurs de xerracs.
ARA A PORTADA
Publicat el
09 de maig de 2009 a
les 12:00
Et pot interessar
-
Societat
El Festival Inspira de Ripoll apropa els concerts a les residències amb tecnologia immersiva
-
Societat
L'Ajuntament de Ribes de Freser demana no beure aigua de l'aixeta per excés d'arsènic
-
Societat Detenen un menor d'edat per una presumpta agressió sexual a Sant Joan de les Abadesses
-
Societat
Defensem Ulldeter demanda l’Ajuntament de Setcases pel futur telecabina de Vallter
-
Societat
Mor Marina Vilalta, la pastora en actiu més longeva de Catalunya, als 99 anys
-
Societat
«L'odi no t'apuja el sou»: la UGT presenta a Ripoll la campanya contra el discurs de l'extrema dreta
