L’Aula d’Extensió Universitària, en motiu de la Commemoració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, ha organitzat una conferència, a càrrec de l’escriptora Dory Sontheimer, titulada L’Holocaust i les set caixes.
Aquestes “set caixes” són tot un recull de documents que Sontheimer va descobrir a casa seva quan tenia 57 anys, i que li van revelar el passat de la seva família. Els seus pares havien fugit de l’Alemanya de la preguerra, i per tal de sobreviure, van haver de negar el seu orígen jueu, canviar-se el nom i convertir-se al catolicisme.
Dory Sontheimer no va saber fins els 18 anys que en realitat era jueva, i molts anys després descobriria l’horror que havia hagut de patir la seva família, gràcies a set caixes plenes de documentació que va trobar a l’altell de casa seva quan va morir la seva mare.
La investigació que va realizar amb aquesta documentació sobre els seus familiars l’explica al llibre titulat Les set caixes, sobre el qual parlarà dilluns a Rubí, i en d’altres actes organitzats a La Jonquera en commemoració de les víctimes de l’Holocaust.
Dory Sontheimer, filla de supervivents de l'horror nazi, oferirà una conferència a Rubí
El proper dilluns, a les 18h, a l'auditori de la Biblioteca
ARA A PORTADA
-
-
Dos anys del 28-M: com estan les quatre capitals del país? D. Cobo / B. Surroca / À. Llobet / A. Ramos
-
El Banc Sabadell «no és imprescindible»: les raons de Competència per avalar l'opa Pep Martí i Vallverdú
-
-
Quines poblacions de Catalunya es beneficiarien del tren orbital que planteja el Govern? Anna Mira Perich
Publicat el 27 de gener de 2019 a les 17:00
Et pot interessar
-
Cultura L'escriptor de Sabadell Ernest Prunera guanya el XXIX Premi Nèstor Luján de novel·la històrica
-
Cultura Arriba el Festival Internacional de Música de Sabadell amb tango, jazz i ritmes del món
-
Cultura Rècord d'assistència al Festival Embassa't de Sabadell
-
Cultura Barberà del Vallès es prepara per batre dos rècords mundials de Ball de Bastons
-
Cultura El festival Embassa't de Sabadell espera superar els 8.000 espectadors
-
Cultura El cineasta Nando Caballero presenta una pel·lícula a Sabadell