L’Aula d’Extensió Universitària, en motiu de la Commemoració del Dia Internacional en Memòria de les Víctimes de l’Holocaust, ha organitzat una conferència, a càrrec de l’escriptora Dory Sontheimer, titulada L’Holocaust i les set caixes.
Aquestes “set caixes” són tot un recull de documents que Sontheimer va descobrir a casa seva quan tenia 57 anys, i que li van revelar el passat de la seva família. Els seus pares havien fugit de l’Alemanya de la preguerra, i per tal de sobreviure, van haver de negar el seu orígen jueu, canviar-se el nom i convertir-se al catolicisme.
Dory Sontheimer no va saber fins els 18 anys que en realitat era jueva, i molts anys després descobriria l’horror que havia hagut de patir la seva família, gràcies a set caixes plenes de documentació que va trobar a l’altell de casa seva quan va morir la seva mare.
La investigació que va realizar amb aquesta documentació sobre els seus familiars l’explica al llibre titulat Les set caixes, sobre el qual parlarà dilluns a Rubí, i en d’altres actes organitzats a La Jonquera en commemoració de les víctimes de l’Holocaust.
Dory Sontheimer, filla de supervivents de l'horror nazi, oferirà una conferència a Rubí
El proper dilluns, a les 18h, a l'auditori de la Biblioteca
ARA A PORTADA
Publicat el 27 de gener de 2019 a les 17:00
Et pot interessar
-
Cultura Les restes d’un castell medieval que s’oculten dins una antiga masia en ruïnes
-
Cultura Festes Majors de Sabadell 2025: tota la programació popular i tradicional
-
Cultura La Festa Major de Sabadell serà inclusiva i accessible
-
Cultura «L’essència del Museu d’Història de Sabadell» i «La Revista Can Oriach», les dues exposicions que el MHS presenta per Festa Major
-
Cultura El Museu d’Art de Sabadell celebra la Festa Major amb dues exposicions sobre dues artistes sabadellenques
-
Cultura Sabadell recuperarà els espectacles d'aigua, llum i música a les fonts del Passeig tota la Festa Major