Els 10 anys de la Colla de Gegants i Capgrossos omple el centre de cultura popular

Publicat el 25 d’octubre de 2015 a les 12:00

Imatge d'arxiu d'un cercavila dels Gegants de Sabadell. Foto: Juanma Peláez


Més de 70 figures entre gegants i capgrossos han omplert el cor de Sabadell de cultura i festa popular en l'acte central del desè aniversari de la Colla sabadellenca. La cita ha comptat amb una plantada de tots els participants a la plaça Sant Roc i ha aplegat entitats, escoles locals i també alguna figura de particulars. Després s'ha iniciat un cercavila pel centre que ha finalitzat davant l'Ajuntament. La celebració dels 10 anys de vida de la colla també inclou una exposició sobre la seva història que es pot visitar fins el 28 d'octubre al Casal Pere Quart. 

La trobada d'aquest diumenge ha servit per posar en valor aquesta vessant de la cultura popular local i alhora mostrar moltes figures poc o gens conegudes propietat de particulars i entitats sabadellenques. Així, a banda de la participació d'algunes molt populars com els Gegants de la Concòrdia, els de Gràcia o els de la Creu Alta, també s'han deixat veure els de l'Escola Amadeu Vives, Samuntada, Divina Pastora, Miquel Martí i Pol, els capgrossos del Pau Vila o els originals personatges d'Star Wars de l'Escola Can Deu.

A més hi ha pres part el popular Gegant de CIPO, el Gegant de l’Agrupació de Pessebristes, els Gegants del Rodal, el Gripau de les Bruixes del Nord, el Gegant de l’ANDI, el Drac de Sabadell i dragonets o el Drac Baldomero de la Creu Alta, entre d'altres.

10 anys sent independents

L'any 1995 un grup de persones de la Unió Excursionista de Sabadell (UES) va fer-se càrrec dels gegants de la ciutat. Després de 10 anys la Colla es va independitzar i es va constituir oficialment. Actualment està formada per prop de 70 persones que s'encarreguen de les figures més emblemàtiques com l'Avi i l'Âvia (creats el 1929) o d'altres més moderns com el 
en Roger i l’Elisenda, que daten del 1956 i porten roba medieval, o en Fèlix, la Salut i el Vicentó (construïts l'any 1959). Pel que fa als capgrossos, destaquen el Dimoni, els Bessons o el Cantinfles, entre d'altres.