04
de març
de
2016, 12:17
Actualitzat:
13:42h
Els Ferrocarrils de la Generalitat arribaran al Passeig de la Plaça Major el proper mes de setembre. Així ho ha anunciat el conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, en una visita a les obres del centre. L’entrada en funcionament de l’ampliació de la línia només es farà, doncs, amb les dues primeres parades, mentre que la resta es connectaran al 2017. Rull també ha comunicat la redacció aquest 2016 del projecte constructiu per soterrar totalment les vies a Gràcia - Can Feu.
Si fa poc menys d’un mes el mateix Rull assegurava que les estacions entrarien totes en funcionament de cop i que ho farien al 2017, ara canvia les previsions per permetre l’obertura del primer tram del perllongament al setembre. Això significa inaugurar la renovada Sabadell Estació, ara l’estació de Gràcia – Can Feu, i canviar de lloc Sabadell Rambla, situant-la al Passeig de la Plaça Major.
“Per optimitzar el servei, per servir millor els ciutadans i ciutadanes de Sabadell, fem una entrada en funcionament en dues fases, perquè no tindria sentit esperar a la primavera de l’any que ve per fer-ho tot de cop quan ara estem en condicions de fer-ho parcialment”, ha explicat Rull.
L’obertura de les dues estacions són, de fer, una millora mínima pel que fa a l’activació del servei. Al barri de Gràcia-Can Feu suposarà la renovació de l’estació, mentre que al centre implica moure Sabadell Rambla uns metres amunt, fins el Passeig de la Plaça Major. En aquest punt, l’estació millora en infraestructura, dotant la parada d’una andana amb via a cada banda.
El soterrament de Gràcia-Can Feu
Rull, que prèviament ha signat el llibre d’honor de l’Ajuntament, ha estat rebut a l’entrada de la futura estació per membres de la Plataforma Soterrament FGC Ara i pel seu portaveu, l’exregidor de l’Entesa Isidre Soler, que li ha traslladat al conseller el clam local per soterrar les vies de manera total per unir els dos barris. Soler ha insistit en la necessitat de reactivar el projecte en aquest tram de la ciutat, que suposaria la creació d’una avinguda fins el límit amb Sant Quirze.
“Aquest 2016 el govern de la Generalitat redactarà el projecte constructiu que ha de permetre un projecte de millora urbana per fer la cobertura dels FGC en aquest àmbit, i quan tinguem el projecte constructiu caldrà trobar els recursos per fer-hi front”, ha assenyalat Rull. Aquest extrem s’haurà d’acabar de concretar amb l’Ajuntament.
El conseller també ha anunciat que la Generalitat lliurarà a l’Ajuntament l’aparcament soterrat que s’ha construït, i que es troba en un nivell intermig entre la superfície de la Plaça Major i l’andana. L’objectiu és que l’Ajuntament decideixi de quina manera s’explotarà, d’acord amb les necessitats de la ciutat.
D’altra banda, Rull també s’ha compromès a què la Generalitat assumirà el cost de replantació dels arbres que es van veure afectats per les obres dels FGC al Parc del Nord.
La Rambla Ibèria, reoberta al novembre
L’alcalde, Juli Fernàndez, s’ha mostrat satisfet per l’anunci de la Generalitat i pels compromisos assumits. En els diferents àmbits d’actuació previstos. “Representa recuperar activitats en espais com el Passeig, que han estat molts de temos vivint en una situació molt dura per les obres”, ha expressat l’alcalde. D’altra banda, la finalització d’obres a Gràcia-Can Feu permetrà reobrir el trànsit a la Rambla Ibèria, tancada des de febrer de 2014. La seva reobertura es preveu pels volts de novembre, dos mesos després de l’entrada en funcionament del primer tram del perllongament.
“Tenir un ferrocarril que relligui la ciutat d’extrem a extrem és una manera de millorar la vida dels ciutadans, de posar el transport públic a l’abast de molta gent”, ha afegit Fernàndez. En aquest sentit, ha considerat el dia d’avui d’important.
Mapa del perllongament dels FGC a Sabadell. Foto: Departament de Territori i Sostenibilitat
“Per optimitzar el servei, per servir millor els ciutadans i ciutadanes de Sabadell, fem una entrada en funcionament en dues fases, perquè no tindria sentit esperar a la primavera de l’any que ve per fer-ho tot de cop quan ara estem en condicions de fer-ho parcialment”, ha explicat Rull.
L’obertura de les dues estacions són, de fer, una millora mínima pel que fa a l’activació del servei. Al barri de Gràcia-Can Feu suposarà la renovació de l’estació, mentre que al centre implica moure Sabadell Rambla uns metres amunt, fins el Passeig de la Plaça Major. En aquest punt, l’estació millora en infraestructura, dotant la parada d’una andana amb via a cada banda.
El soterrament de Gràcia-Can Feu
Rull, que prèviament ha signat el llibre d’honor de l’Ajuntament, ha estat rebut a l’entrada de la futura estació per membres de la Plataforma Soterrament FGC Ara i pel seu portaveu, l’exregidor de l’Entesa Isidre Soler, que li ha traslladat al conseller el clam local per soterrar les vies de manera total per unir els dos barris. Soler ha insistit en la necessitat de reactivar el projecte en aquest tram de la ciutat, que suposaria la creació d’una avinguda fins el límit amb Sant Quirze.
Isidre Soler parla amb Josep Rull. Foto: Juanma Peláez
“Aquest 2016 el govern de la Generalitat redactarà el projecte constructiu que ha de permetre un projecte de millora urbana per fer la cobertura dels FGC en aquest àmbit, i quan tinguem el projecte constructiu caldrà trobar els recursos per fer-hi front”, ha assenyalat Rull. Aquest extrem s’haurà d’acabar de concretar amb l’Ajuntament.
El conseller també ha anunciat que la Generalitat lliurarà a l’Ajuntament l’aparcament soterrat que s’ha construït, i que es troba en un nivell intermig entre la superfície de la Plaça Major i l’andana. L’objectiu és que l’Ajuntament decideixi de quina manera s’explotarà, d’acord amb les necessitats de la ciutat.
D’altra banda, Rull també s’ha compromès a què la Generalitat assumirà el cost de replantació dels arbres que es van veure afectats per les obres dels FGC al Parc del Nord.
Interior de la futura estació de la Plaça Major. Foto: Juanma Peláez
La Rambla Ibèria, reoberta al novembre
L’alcalde, Juli Fernàndez, s’ha mostrat satisfet per l’anunci de la Generalitat i pels compromisos assumits. En els diferents àmbits d’actuació previstos. “Representa recuperar activitats en espais com el Passeig, que han estat molts de temos vivint en una situació molt dura per les obres”, ha expressat l’alcalde.
“Tenir un ferrocarril que relligui la ciutat d’extrem a extrem és una manera de millorar la vida dels ciutadans, de posar el transport públic a l’abast de molta gent”, ha afegit Fernàndez. En aquest sentit, ha considerat el dia d’avui d’important.
Interior del túnel dels FGC a Sabadell. Foto: Juanma Peláez