18
de febrer
del
2016
Actualitzat
el
20
de febrer
a les
15:17h
El govern de Sabadell tanca la porta de totes totes al Quart Cinturó, el traçat viari que ha aixecat més polseguera per la polèmica que ha suscitat que per les obres dutes a terme a dia d’avui. L’Ajuntament respon així a l’anunci de la ministra espanyola de Foment, Ana Pastor, que ha avançat la licitació de l’estudi informatiu pel tram comprès entre Terrassa i Granollers, passant per Sabadell.
El consistori vallesà considera que en lloc de gastar-se diners en un projecte com el Quart Cinturó, l’Estat espanyol hauria de centrar els seus esforços en millorar la deficitària xarxa ferroviària. “El Vallès necessita encara moltes inversions i pensem que és en la xarxa ferroviària on l’Estat hauria d’invertir per solucionar el gran dèficit que pateix la comarca en temes d’infraestructures”, assegura l’alcalde, Juli Fernàndez.
El govern municipal també demana a la Generalitat que obri un debat profund sobre la mobilitat al Vallès que permeti liderar la previsió de les futures infraestructures a la zona. “El Ministeri no té ni la capacitat ni la sensibilitat per fer les infraestructures de caràcter comarcal que aquest territori necessita”, ha assenyalat el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant. En aquest sentit, recorda que els treballs del Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) van suposar un avanç en el reconeixement del territori i de les seves necessitats de mobilitat, i que la tramitació del Ministeri suposaria un gran pas enrere.
El consistori vallesà considera que en lloc de gastar-se diners en un projecte com el Quart Cinturó, l’Estat espanyol hauria de centrar els seus esforços en millorar la deficitària xarxa ferroviària. “El Vallès necessita encara moltes inversions i pensem que és en la xarxa ferroviària on l’Estat hauria d’invertir per solucionar el gran dèficit que pateix la comarca en temes d’infraestructures”, assegura l’alcalde, Juli Fernàndez.
El govern municipal també demana a la Generalitat que obri un debat profund sobre la mobilitat al Vallès que permeti liderar la previsió de les futures infraestructures a la zona. “El Ministeri no té ni la capacitat ni la sensibilitat per fer les infraestructures de caràcter comarcal que aquest territori necessita”, ha assenyalat el tinent d’alcalde de Territori i Sostenibilitat, Maties Serracant. En aquest sentit, recorda que els treballs del Pla Territorial Metropolità de Barcelona (PTMB) van suposar un avanç en el reconeixement del territori i de les seves necessitats de mobilitat, i que la tramitació del Ministeri suposaria un gran pas enrere.