El ple municipal ordinari de Sabadell del mes d'abril aprovarà de manera provisional el Pla especial urbanístic per desenvolupar el nou accés a la ciutat pel sud. Es tracta de l'entrada de l'autopista C-58 coneguda com a Sabadell Sud, i que donarà pas a una rotonda amb pas soterrat que permetrà accedir a la Gran Via amb més facilitat, a l'hora que sortir a l'autopista en direcció nord de manera més àgil.
Així ho han anunciat en la roda de premsa prèvia al ple municipal l'alcalde, Maties Serracant, i el tinent d'alcalde de Cohesió Territorial, Juli Fernàndez. L'aprovació inicial es va fer al setembre de 2017, i un cop l'Agència Estatal de Seguretat Aèria (AESA) ha emès el seu informe preceptiu es pot procedir a tirar endavant el següent pas.
Així, el projecte dibuixa un accés i una sortida directes des del lateral de la C-58 en direcció nord, que desemboquen en una rotonda. Aquesta també comptarà amb una sortida en direcció a Bellaterra (aprofitant l'actual traçat de la carretera i que permetrà dotar l'espai d'una zona per a vianants), una altra cap a la Gran Via i una altra cap a la Zona Hermètica.
A la vegada, la rotonda comptarà amb un pas soterrat, que agilitarà el pas de vehicles que vagin a l'autopista sense necessitat d'haver de fer el traçat en superfície. El cost de l'obra es preveu en 5 milions d'euros, un milió dels quals els aportarà la Generalitat, i que e sumaran a dos més que aportarà la Diputació de Barcelona. A banda, particulars implicats en l'obra faran una aportació total de 100.000 euros.
La previsió és que l'aprovació definitiva es pugui fer al 2020, un cop la Comissió de Barcelona hi doni el vist-i-plau, moment en què s'establirà un calendari per executar les obres.
El nou accés de Sabadell Sud, més a prop de ser una realitat
El ple d'abril aprovarà de manera provisional el nou pla urbanístic
ARA A PORTADA
Publicat el 24 d’abril de 2019 a les 13:33
Actualitzat el 24 d’abril de 2019 a les 13:43
Et pot interessar
-
Societat Denuncien abocaments d'origen industrial al riu Ripoll a Sabadell
-
Societat Estudiants de la UAB acampen per demanar que la universitat trenqui els vincles amb Israel
-
Societat Les deficiències de construcció només afecten l'edifici sinistrat: tot el que sabem de Via Sabadell
-
Societat Cinc persones hospitalitzades arran d'un incendi a un tercer pis del carrer de Prullans de Sabadell
-
Societat Els comerços de Via Sabadell es mantenen tancats l'endemà del despreniment mortal
-
Societat Polèmica a Sabadell per un taller d'iniciació al sadomasoquime