La fàbrica que té Bacardí al polígon de Can Magarola de Mollet del Vallès es traslladarà definitivament a Barcelona el proper mes d'octubre. Durant aquest 2017 ja se'n va externalitzar el servei de logística i el passat mes de març es va desplaçar la producció a Itàlia. El passat 14 de juliol es va signar l'acord per traslladar les oficines, on actualment hi treballen 135 persones de la companyia. La seva pròxima ubicació serà l'edifici El Triangle de la plaça Catalunya de Barcelona.
Aquesta mesura preveu compensacions econòmiques per la desaparició del servei de menjador i d'ajuda al transport pel canvi de centre de treball, així com l'amortització de cinc llocs de treball. A aquests empleats se'ls aplicaran les condicions de l'ERO que va presentar-se al mes de març del 2016, segons informa l'ACN.
La UGT lamenta la notícia
La UGT ha lamentat la notícia i ha titllat de "pèrdua important" la marxa de la companyia del Vallès Oriental, recordant que aquesta es troba present a la ciutat de Mollet des de principis dels anys 70. Fonts del sindicat també celebren que la decisió només impliqui l'amortització de cinc llocs de treball i permeti que es puguin mantenir tota la resta.
El febrer del 2016, la companyia va presentar un ERO que va afectar 82 treballadors dels sectors de producció i embotellament. Es van fixar mesures com fixar prejubilacions a partir dels 53 anys, mitjançant un conveni especial amb la Seguretat Social que l'empresa complementarà fins als 63 anys. Pel que fa a les indemnitzacions, es van pactar 45 dies per anys, amb un màxim de 42 mensualitats, més una quantitat lineal de 1.065 € per any treballat. També va implicar la recol·locació d'empleats a la fàbrica que l'empresa té a Itàlia.
La fàbrica de Bacardí a Mollet es trasllada definitivament a Barcelona a l'octubre
La UGT lamenta la pèrdua d'una nova empresa al Vallès Oriental però valora positivament la conserva de llocs de treball

- Joan Ignasi Elena, aquest dimarts a Palau. -
- Europa Press
ARA A PORTADA
Publicat el 23 de juliol de 2017 a les 17:00
Et pot interessar
-
Societat Arriba l’Aplec de Castellar Vell amb un concurs d'arrossaires i un extens programa d'activitats
-
Societat Demanen presó per a quatre policies de Sabadell per torturar i vexar una veïna
-
Societat Tot a punt per a l'Aplec de la Salut de Sabadell
-
Societat Sabadell aprova el canvi d'usos en una part de l'entorn del riu Ripoll
-
Societat Projecten una ampliació de l'habitatge protegit a Sabadell
-
Societat Facultats buides a la UAB després de la gran apagada