"No té cap sentit que un banc globalitzat, deslocalitzat i desarrelat segueixi portant el nom de Sabadell". Amb aquestes curtes paraules, piulades al seu compte a Twitter, Fernàndez exposa el plantejament perquè el banc deixi de dur el nom de la ciutat que el va veure néixer un desembre de 1881.
Va ser a mans d'un col·lectiu de 127 empresaris i comerciants de Sabadell, que van crear l'entitat per finançar la indústria local i proveir-la de matèries primeres, principalment llana i carbó, en condicions econòmiques més favorables. Ara, però, no existeix ni l'esperit originari i ni molt menys la relació directa de pertanyença.
No té cap sentit que un banc globalitzat, deslocalitzat i desarrelat segueixi portant el nom d #Sabadell pic.twitter.com/zwwXStt0oN
— Juli Fernàndez (@julifernandez) 5 d’octubre de 2017