13
d'octubre
de
2021, 11:22
Actualitzat:
11:22h
"S'han saltat els tràmits. El debat de la moció no s'ha fet en el lloc ni la manera com pertocava". Amb aquestes paraules, la portaveu de JxSTC, Carmela Fortuny, criticava que ERC hagués trencat el mecanisme establert pel qual primer es registren les mocions dins el termini i en la forma escaient per després organitzar un posterior debat en comissió informativa o Junta de Portaveus entre les mateixes formacions polítiques.
No obstant això, fa uns dies el coordinador municipal d'ERC, Francesc Osan,filtrava en una tertúlia el contingut d'una moció que va qualificar de "vergonya institucional". Aquesta feia referència a un text encapçalat pel títol "Per l'aprofundiment democràtic del plenari de l'Ajuntament de Sant Cugat", en el qual JxSTC proposava cedir la presidència del Ple Municipal a "un regidor de reconegut prestigi i trajectòria que tingui el suport de 3/5 parts del plenari".
Després de fer-se pública, va esclatar una gran polèmica amb diversos retrets a través de les xarxes socials. Davant de tot plegat, el principal partit de l'oposició ha optat per retirar la moció. "La moció no va contra ningú ni en contra de la legitimitat de l'alcaldessa", apunta Fortuny. "L'únic objectiu és reordenar i endreçar el fòrum de debats a l'administració pública", afegeix enumerant diverses situacions on considera que se'ls ha deixat de banda.
En aquest sentit, JxSTC llença un guà al govern i els insta a trobar-se per modificar diversos punts del Reglament Orgànic Municipal (ROM). "Volem posar-nos d'acord per facilitar un debat plural i divers reforçant la qualitat democràtica", afirma Fortuny en relació amb aspectes de governança. "S'ha de deixar de passar el rodet de la majoria absoluta i que s'aturin les traves i renyes constants del govern a l'oposició", ha sentenciat.
Més punts de càrrega per a vehicles elèctrics
Per altra banda, la moció que sí que ha rebut el vistiplau de la resta de colors polítics i que esdevindrà institucional fa referència a l'increment de la infraestructura pública i privada de càrrega de vehicles elèctrics a Sant Cugat; buscant les línies de subvencions a les administracions supramunicipals pertinents. La voluntat és preparar-se per una transició en la mobilitat sostenible del futur davant la compra exponencial d'aquest tipus de vehicle.
En aquesta línia, es proposa crear un Pla d'Electrificació de Sant Cugat perquè prioritzi accions, sota una visió a curt i llarg termini, segons els buits en la xarxa de punts de càrrega per a vehicles elèctrics basat en un desplegament ràpid i amb equitat geogràfica. De la mateixa manera, es crida a impulsar "places o carrers elèctrics" amb múltiples punts de càrrega que cobreixin les diverses necessitats de la ciutat, residencial i comercial.